معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گلستان:

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گلستان گفت: پیله ابریشم مددجویانی که در این حرفه مشغول به کار هستند بدون واسطه و توسط کمیته امداد از آنها خریداری می شود.

خریداری پیله ابریشم از مددجویان/ اشتغال نوغانداری پیشرو در خودکفایی خانواده های نیازمند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهدی نظری ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر فضای بسیار خوبی برای تولید پیله کردم ابریشم در استان برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ایجاد شده تا از این راه علاوه بر خودکفایی زمینه اشتغال چند نفر دیگر را هم فراهم میکند .

وی افزود: ظرفیت بالای استان برای تولید پیله کردم ابریشم که بیشتر در صنعت فرش بافی ابریشم استفاده میشود این فضا را مهیا کرده تا بسیاری از مددجویان با اموزش دوره های مهارتی در این زمینه و ایجاد زمینه فراوری این پیله ها که کار چندان سخت و هزینه بری هم نیست بتوانند به درامد اقتصادی پایداری دست پیدا کنند.

نظری گفت: با توجه به اینکه برگ درخت توت یکی از نیازهای اساسی نوغانداران برای تغذیه کرم های ابریشم است لذا به منظور حمایت از آنان 50 هکتار از زمینهای اراضی جهاد کشاورزی را به کشت درخت توت اختصاص دادیم و برگ ان نیز به صورت رایگان در اختیار مددجویان متقاضی قرار میگیرد.

وی ادامه داد: امسال 35 تن برگ درخت توت به نوغانداران تحت پوشش به صورت رایگان داده شد و 44 تن پیله کردم ابریشم نیز ار آنان به ارزش 12 میلیارد تومان خریداری شد.

نظری بیان کرد: چنانچه برنامه خرید تضمینی همانند گندم از نوغانداران اتفاق بیفتد و دست واسطه ها از بین برداشته شود این صنعت تحول خوبی را برای توسعه استان و خارج شدن بسیاری از خانواده ها از بیکار ی و فقر دارد.

وی افزود: در حال حاضر با حمایت های صورت گرفته 3 هزار نوغاندار تحت پوشش کیمته امداد در این حرفه مشغول به فعالیت و دریافت خدمات هستند.

نظری گفت: برای حمایت از صنعت فرش نیز فرش هایی که با نقشه امداد بافته شود از بافندگان خریداری می شود و مبلغ آن نیز ظرف 48 ساعت به حساب بافنده واریز می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اظهار کرد: خرید نهاده های دامی یکی دیگر از مسائلی بود که دامداران مددجو مدام با آن دست به گریبان بودند و با پیگیری هایی که با جهاد داشتیم کمیته امداد این نهاده ها را خریداری و به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار داد.

وی افزود: در راستای حمایت از اشتغال مددجویان حدود 28 میلیارد تومان از تبصره 18 داشتیم که با رایزنی مدیریت این نهاد بیش از 70 میلیارد تومان مصوبه از استانداری دریافت کردیم و این طرح ها را به صندوق کارآفرینی امید معرفی کردیم.

نظری گفت: سال گذشته بیش از یکهزار و 471 مجری طرح از محل پرداخت تسهیلات خودکفا شدند که پس از خودکفایی فقط مستمری آنان قطع شد و مابقی خدمات کمیته را دریافت میکنند.

وی بیان کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال  823  طرح  با دریافت تسهیلات اشتغال از محل تبصره 14 خودکفا شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار