رئیس حوزه هنری گلستان:

رئیس حوزه هنری استان گلستان گفت: حوزه هنری با تکیه بر سه محور توجه به مسائل عمومی ، بوم استانی و مردم محوری "روایت پیشرفت " را در سر لوحه برنامه های جدید خود برای شناسایی ظزفیت ها و توسعه اقتصادی استان با استفاده از رسانه های سمعی و بصری قرار داده است.

روایت پیشرفت سرلوحه فعالیت های جدید حوزه هنری است/نقش مهم رسانه ها در شناسایی ظرفیت های استان

سید حسام بنی فاطمه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گلستان 24 در حاشیه تور یکروزه بازدید از روستای بدون بیکار تولید مبل عطاآباد آق قلا اظهار کرد: مساله عمومی استان همان مساله اقتصادی است که با وجود ظرفیت های فراوان یا هنوز شناسایی نشده و به مرحله درآمد زایی نرسیده و یا اینکه آنطور که باید به جامعه شناسانده نشده است.

وی افزود: بوم استان موضوع دیگری است در برنامه "روایت پیشرفت" در نظر گرفته شده به این صورت که با توجه به وجود اقوام محتلف در استان می توان از ظرفیت های اشتغال این اقوام در بخش های مختلف گام های جدیدی در توسعه استان برداشت.

بنی فاطمه ادامه داد: در همین رابطه روستای عطاآباد شهرستان آق قلا نمونه بارز یک حرکت اقتصادی نوین است که اقوام اینجا در کنار یکدیگر در دست هم به تولید و توسعه تولید میلمان هایی پرداخته اند که هم اکنون علاوه بر توسعه چند جانبه محصولات آنها به استان های دیگر و حتی کشورهای مشترک المنافع صادر می شود.

وی افزود: مردم محوری نیز موضوع دیگری است که در این روایت قرار گرفته و در این بین برای رسیدن به موضوع مورد نظر در مساله توسعه ای استان تصمیم بر آن گرفته شده تا این پیشرفت ها از زبان هنر و رسانه به جامعه شناسانده شود.

رئیس حوزه هنری استان گلستان بیان کرد: با توجه به اینکه گلستان زمینه های توسعه ای زیادی برای سرمایه گذاری و خروج از مساله بیکاری دارد اما در ردیف 28 امین استان کشور در شاخصه های اقتصادی قرار گرفته که زیبنده گلستان نیست و حالا مه به دلیل وجود تحریم ها در جنگ اقتصادی به سر می بریم و تصمیم بر آن گرفتیم تا با رص شاخصه های مختلف این ظرفیت ها در قالب فعالیت های هنری و رسانه های بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

بنی فاطمه ادامه داد: 50 درصد روستاهای استان در بخش های مختلف اقتصادی که هنر هم در آن دخیل شده است ظرفیت تبدیل به بخش های اقتصادی مهم در کشور رادارند . همانند شهرستان اق قلا مه علاوه بر عطا آباد 15 روستای اقتصادی دیگر در زمینه تولیدات مختلف بدون بیکار دارد که هم اکنون نیازمند نیروی کار بیشتر است که باید خارج از این روستاها تامین شود.

وی افزود: بنا را بر این گذاشتیم تا در کنار دیگر دستگاه های اجرائی استان در قالب ارائه فعالیت های هنری از جمله عکاسی، ساخت کلیپ و گزارشها ی رسانه ای پر بازتاب و ایجاد نمایشگاه های ظرفیت های توسعه ای استان در دیگر استان ها از جمله تهران نگاه دیگر استان ها و مدیران ارشد کشوری را و حتی توجه بیشتر مدیران استانی و شهرستانی برای توجه بیشتر به این ظرفیت ها و جذب سرمیاه گذار و بودجه ریزی ها بیشتر جلب کنیم.

گفتنی است حوزه هنری چند روز پیش تور رسانه های را برای عکاسان و خبرنگاران گلستانی برای بررسی ظرفیت های قطب تولید مبلمان  در روستای عطاآباد آق قلا برگزار کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار