مدیرکل گمرکات گلستان:

مدیر کل گمرکات استان گلستان گفت: در 8 ماهه امسال 16 هزار تن کالا به ارزش 27 میلیون دلار واردات به گلستان داشته ایم که بیشترین محصولات وارداتی ماشین آلات و مواد اولیه است.

ورود 16 هزار تن کالا به مرز اینچه برون/ 107 میلیارد تومان درآمد وصولی گمرک

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید ابراهیم حسینی امروز در نشست خبری که در محل گمرک اینچه برون برگزار شد، اظهار کرد: طی همین 8 ماهه بالغ بر 28 هزار تن کالا به ارزش 141 میلیون دلار از استان صادر شده که به به لحاط ارزشی 28درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است .

وی افزود: در همین راستا 16 هزار تن کالا به ارزش 27 میلیون دلار به گلستان وارد شده است که بیشترین ورودی کالا از ترکمنستان ، قزاقستان و ترکیه است.

حسینی ادامه داد: در آمد وصولی گمرکات گلستان بالغ بر 107 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در 8 ماهه امسال نیز 128 فقره پرونده تخلفی به ارزش 48 میلیارد و 479 میلیون و 236 هزار و 617 ریال به گمرک وارد شده که از تعداد  14 فقره پرونده پس از بررسی مشخص شد که فقط مشکا تطبیقی مدارک داشته و کالا قاچاق نبوده است.

حسینی گفت: در این بین یک پرونده تخلفی در حوزه قاچاق  مشتقات نفتی به ارزش 178 میلیارد و 506 میلیون و 144 هزار و 494 ریال وجود دارد که در محاکم قضائی در حال بررسی است.

وی استفاده از دستگاه ایکس ری مسافری و کامیونی و سگ های مواد یاب را از جمله تجهیزات گمرک اینچه برون عنوان کرد و گفت: حذف اسناد کاغذی و الکترونیکی کردن اسناد، اعمال مدیریت واحد و هماهنگ گمرک در مبادی رسمی ، اتصاب به سامانه جامه تجارت، پیگیری استقرار نمایندگان دستگاه های ذیربط در محل پایانه ها و گمرکات مرزی استان، پیگیری برقراری ارتباط الکترونیکی سازمان های مستقر در مبادی رسمی با سامانه گمرک، شبانه روزی کردن انجام تشریفات گمرکی ورود و خروج کالا و برگزاری نشست های مرزی گمرکی با گمرکات کشورهای همسایه از جمله ادفماتی است که که برای تسریع در فعالیت تجار و ورود و خروج کالا در حال انجام است.

حسینی صادرات چمدانی را یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی در پایانه های مرزی عنوان کرد و افزود: از سال 98 و با شیوع کرونا مرزها برای کلیه فعالیت های تجاری از جمله تجارت چمدانی بسته شد و با اینکه هم اکنون ترانزیت کامیونی انجام می شود اما همچنان تجارت چمدانی مسکوت مانده و دول تهای آن طرف اجازه انجام تجارت چمدانی را نیمی دهند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار