مدیرعامل سازمان پسماند گلستان:

مدیرعامل سازمان پسماند گلستان گفت: گلستان جزو استان های پایلوت و نمونه کشوری در زمینه پسماند است که دفع را از حالت سنتی به شیوه مکانیکی و متمرکز در دو زون غربی و شرقی انجام می دهد.

گلستان جزو استان های پایلوت و نمونه کشوری در زمینه پسماند است

به گزارش گلستان 24، حسن ملک شاهکوهی اظهار کرد: در سابق دفع زباله در هر شهرستان و به صورت غیراصولی انجام می شد که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده بود؛ از جمله هزارپیچ گرگان و ۱۳ هکتاری آزاشهر که هر دو مکان تعطیل شدند.

وی در خصوص بیان کرد: در سایت آزادشهر مکان یابی مناسب نبود و علاوه بر آن دفن غیراصولی و غیربهداشتی و به صورت تلمبار انجام می شد که هم اکنون تعطیل و به مکان دیگری منتقل شده است.

ملک شاهکوهی ادامه داد: در سایت جدید آزادشهر دو خط جدید پردازش داریم که بازیافت در آن انجام و دفع را به حداقل می رساند و همچنین لندفیل های جدید با ورق های ژئوممبران و تصفیه خانه شیرابه ایجاد شده که مانع نفوذ آن به آب های زیرزمینی می شود.

مدیرعامل سازمان پسماند گلستان با بیان اینکه بوی بد ساطع شده، از سایت قدیمی است، گفت: مطالبه مردم برای رفع بوی بد این سایت به حق بوده و احتمال تولید گاز می رود و با توجه به مورد مشابه آن در شیراز و رفع این معضل، لذا همان تیم روز سه شنبه به استان خواهند آمد و این موضوع را بررسی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: اگر در این سایت گاز موجود و توجیه اقتصادی داشته باشد استحصال آن را انجام می دهند و اگر توجیه اقتصادی نداشته باشد فیلرگذاری می کنند و مشکل را برطرف خواهند کرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار