مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در گلستان:

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گلستان گفت:از ابتدای سال جاری تا کنون 980 میلیارد ریال وام ازدواج در گلستان پرداخت شد.

پرداخت 980 میلیارد ریال وام ازدواج در گلستان/اعطای وام قرض‌الحسنه 500 میلیون تومانی به شرکت‌ها

به گزارش گلستان 24، محسن عسکری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت پانزدهیمن سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه بانک مهر ایران اظهار کرد:دولت سیزدهم امتیازت ویژه‌ای به بانک مهر ایران داده است که مجوز ورود به بازار بین بانکی، افزایش وام قرض الحسنه تا سقف 200 میلیون تومان به اشخاص حقیقی و اعطای وام 500 میلیون تومانی به شرکت‌ها، عدم ایجاد محدودیت در اعطای تسهیلات از جمله این امتیازات است.

وی با اشاره به اینکه بانک مهر ایران ساختار عریض و طویل درست نکرده است، توضیح داد: به هیچ عنوان املاک مازاد نگهداری نمی‌کنیم و نداریم و هیچ گونه سودی بابت سپرده‌ها نیز پرداخت نمی‌کنیم.

عسکری با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران به خلاقیت و نوآوری توجه ویژه‌ای دارد، گفت: این بانک وارد فعالیت‌های تجاری نمی‌شود فقط با عقود قرض‌الحسنه سروکار دارد، از دیگر مزیت‌های بانک پرداخت وام ارزان قیمت صفر الی چهار درصد است همچنین امکان انتقال امتیاز به غیر هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص مسائل شرعی اقدامات خوبی را از طریق وجه التزام انجام داده است، ابراز کرد: این بانک در اجرای طرح شهید سلیمانی نسبت به خریداری اقلام پزشکی در دوران کرونا گام‌های ارزشمندی برداشته است، بسیاری از بیمارستان‌ها از محل وجه التزام تجهیز شدند.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گلستان گفت: وام بدون سپرده به صورت کالا کارت تا سقف یکصد میلیون تومان با بازپرداخت 18 ماهه پرداخت می شود برای افرادی که بخواهند کالا و خدمات را به صورت قسطی خریداری کنند.

عسکری بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 60 میلیارد تومان تسهیلات کالا کارت در استان گلستان پرداخت شده است.

وی گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان گلستان 16 شعبه دارد تاکنون بالغ بر یکهزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای 23 هزار فقره پرونده پرداخت کرده است.

وی از پرداخت 560 فقره تسهیلات فرزندآوری به مبلغ 215 میلیارد ریال در استان گلستان خبر داد و افزود: 279 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ 235 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است و 96 فقره تسهیلات به مبلغ 87 میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی اعطا شد.

عسکری همچنین از پرداخت 313 فقره تسهیلات به مبلغ 58 میلیارد ریال به بیماران معسر استان خبر داد و این اتفاق را سرفصل جدیدی از توسعه بانکداری قرض‌الحسنه در دولت سیزدهم برشمرد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات این بانک به دو طریق «با ضامن» و «بدون ضامن» به متقاضیان پرداخت می‌شود، ابراز کرد: از ابتدای سال جاری 2 هزار و 52 فقره وام بدون ضامن به ارزش 73 میلیارد تومان به مشتریان بانک پرداخت شد.

عسگری یکی دیگر از نقاط قوت این بانک را شفافیت مالی عنوان کرد و گفت: صورتحساب‌های مالی بانک در سامانه بارگزاری شده است لینک قرارداد برای مشتریان پیامک می‌شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار