فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان خبرداد؛

فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات گلستان گفت: در گشت دریایی مشترک پرسنل یگان حفاظت شیلات گلستان و مازندران چهار ماهیگیر غیرمجاز دستگیر و تعداد ۱۵۰ رشته دام سرگردان جمع آوری شد.

دستگیری ۴ ماهیگیر غیرمجاز در خزر

به گزارش گلستان 24، سرهنگ ابوالفضل تمسکنی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در پایش دریایی از پهنه آبی دریای خزر پرسنل یگان حفاظت شیلات موفق شدند چهار ماهیگیر غیر مجاز را دستگیر کرده و همچنین تعداد چهار قطعه ماهیان غضروفی (ماهیان خاویاری) را از دام‌های غیر مجاز خارج و در دریا رهاسازی کنند.

فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات گلستان افزود: در این ماموریت که ۱۱ نفر از نیروهای یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات دو استان گلستان و مازندران حضور داشتند، دو فروند شناور، دو دستگاه جی پی اس، ۱۷ شاخه لنگر، ۲۱۰ لیتر بنزین و ۱۷ کیلوگرم ماهی استخوانی هم شناسایی و کشف شد.

وی تصریح کرد: در این عملیات تعداد ۱۰۰ رشته دام فلسدار و ۵۰ رشته دام غضروفی غیرمجاز مفروش در سطح دریا نیز جمع آوری و کشف شد.

تمسکنی ادامه داد: اجرای عملیات‌های مشترک با ارگان‌هایی همچون محیط زیست از جمله دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات گلستان است که در گشت ساحلی مشترک با ماموران یگان محیط زیست گمیشان، یک قطعه پرنده شکاری «دلیجه» که در دام شکارچیان غیرمجاز گرفتار شده بود کشف و پس از انتقال به پایگاه آشوراده، به ماموران محیط بانی تحویل داده شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار