معاون وزیر راه و شهرسازی:

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت :افرادی که در محدوده مصوب بافت‌های فرسوده سکونت دارند می‌توانند از تسهیلات قانون جهش تولید مسکن استفاده کنند.

ساکنان بافت فرسوده می توانند از تسهیلات جهش تولید مسکن استفاده کنند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد آئینی در حاشیه بازدید از بافت فرسوده شهر رامیان در گلستان اظهار کرد: شهرداری‌ها می‌توانند تا ۱۰۰ درصد مبلغ عوارض پروانه و تراکم را تخفیف بدهند و معادل آن را از دولت دریافت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: افرادی که در محدوده مصوب بافت‌های فرسوده سکونت دارند می‌توانند از تسهیلات قانون جهش تولید مسکن استفاده کنند.

آئینی در خصوص پرداخت وام ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهرهای استان گلستان گفت: از این اعتبار، سود ۱.۵ میلیارد ریال آن صفر درصد است.

وی بسته تشویقی مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ایران را اقدامی موثر برای احیای بافت‌های فرسوده شهری برشمرد و افزود: در این بسته تشویقی افراد می‌توانند یک طبقه تراکم تشویقی دریافت کرده و اگر در محورهای اصلی بافت باشند علاوه بر آن طبقه همکف را تجاری و اداری کنند.

آیینی گفت: در این بسته‌های تشویقی متقاضیان می‌توانند حداقل از ۵۰ درصد تخفیف در عوارض پروانه و تراکم ساخت استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد : ارائه بسته تشویقی برای ترغیب مالکان به نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده، از اولویت‌های این وزارتخانه در راستای مقاوم‌سازی سکونتگاه‌های شهری کشور است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار