معاون وزیر راه و شهرسازی:

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت:  در بافت‌های فرسوده بن‌بستی برای صدور پروانه ندارد و در این طرح، متراژ زمین حتی اگر کمتر از ۵۰ متر مربع باشد دارای اهمیت نیست.

بافت‌های فرسوده بن‌بستی برای صدور پروانه ندارند

به گزارش خبرنگار گلستان 24 ، محمد آئینی شب گذشته  در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان گلستان اظهار کرد: سهم امسال گلستان برای نوسازی در بافت فرسوده با ۵۴ هزار خانه، احداث ۳ هزار واحد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: یکی از راه‌های اندیشیه‌شده برای حل مشکل خانه‌های فرسوده، استفاده از مشارکت مردم و بهره‌مندی آنان از بسته جامع تشویقی برای سرمایه‌گذاری است.

آئینی ادامه داد: در این بسته تشویقی به سازندگان تا ۵۰ درصد عوارض نوسازی و تراکم تخفیف داده می‌شود.

آئینی به برنامه هفتم توسعه کشور در حوزه بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: در این برنامه ۱۳ هزار پروژه در حوزه های مختلف و مورد نیاز بازآفرینی شهری دیده شده تا مناطق کم برخوردار به متوسط سرانه شهر برسد.

وی گفت: استانداردسازی مسکن در بافت‌ فرسوده شهرها، برای افزایش ایمنی و توجه به رویکرد توسعه پایدار موضوع بسیار ضروری و مهمی است که در سال‌های گذشته مورد غفلت و کم‌توجهی قرار گرفت.

 آئینی افزود: ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور دارای ظرفیت ساخت و ساز شناسایی شده که وضعیت ایمنی این خانه‌ها ناپایدار و نگران‌کننده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار