معاون جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در حال حاضر استان گلستان رتبه پنجم تولید زیتون کشور را دارد و در ۴۰ هزار هکتار دیگر از اراضی شیبدار می‌توانیم انواع گونه‌های دیگر و خصوصاً درختان زیتون کشت کرد و تولید این محصول را در گلستان گسترش داد.

 گلستان رتبه پنجم تولید زیتون کشور را دارد

به گزارش گلستان 24، نوید رضا فراهانی اظهار کرد: مطالعات کشت بر روی ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی شیب دار گلستان انجام شده که از این مقدار ۷۰ هزار هکتار آن قابلیت کشت انواع گونه‌ها از جمله درخت زیتون را دارد.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه تاکنون ۲۹ هزار هکتار کشت انواع مختلف محصولات در اراضی شیبدار گلستان انجام شده است، گفت: در ۱۷ هزار هکتار از اراضی زیتون کشت شده اما در حال حاضر موجودی اراضی شیب دار گلستان پنج هزار هکتار است.

فراهانی گفت: استان گلستان از گذشته‌های دور خاستگاه زیتون است، به همین دلیل زیتون تولیدی استان کیفیت مطلوبی دارد و در طرح تأمین نهال زیتون استان گلستان یکی از برتر کشور است.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: مقاومت درختان زیتون در برابر تنش‌های آبی بالا است، با توجه به خشکسالی‌های اخیر کشور کشت آن را در استان توصیه می‌کنیم.

وی بیان کرد: کنسرو زیتون و روغن زیتون به دست آمده از باغات زیتون با قیمت بالایی در بازار عرضه می‌شود به همین دلیل کشت درختان زیتون برای کشاورزان صرفه اقتصادی خوبی دارد.

فراهانی گفت: عملکرد زیتون در هر هکتار بین چهار الی پنج تن است و با قیمتی که امسال در بازار خرید و فروش شد تقریباً ۷۵ میلیون تومان در هر هکتار برای کشاورز درآمدزایی دارد.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در حال حاضر ۱۴ کارخانه فرآوری زیتون در گلستان داریم که جوابگوی طرفیت زیتون گلستان است و در بخش فرآوری زیتون در گلستان مشکل نداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار