مدیر مرکز شتابدهی صادرات گلستان:

مدیر مرکز شتابدهی صادرات استان گلستان گفت: گلستان ۱۶ محصول راهبردی کشور شامل دانه‌های روغنی کلزا، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ، گندم، چغندرقند، خرمالو ، شلتوک(برنج)، پیله تر ابریشم، میگو و پنبه، ماهیان پرورشی و خاویاری، جو و زیتون را تولید می کند.

گلستان ۱۶ محصول راهبردی کشور را تولید می کند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد اسدالله پور درجمع خبرنگاران اظهار کرد: درسال ۱۳۹۹ اتاق بازرگانی ایران مرکز شتابدهی صادرات را راه اندازی کرد که هدف آن شناسایی ایده‌های صادراتی، خدمات مشاوره‌ای و آموزشی و نشست‌های آنلاین با طرف‌های خارجی،ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالان حوزه بین‌الملل، شناسایی مراکز سرمایه‌گذاری و.... است.

وی ادامه داد: مرکز شتابدهی صادرات در استان گلستان بزودی از علاقه مندان در حوزه بازرگانی و صادرات از ۱۸ الی ۳۳ سال دعوت کند و آموزش به این افراد رایگان است.

وی گفت: آموزش های تخصصی داده می شود در زمینه بازرگانی وصادرات است وافرادی که در رشته های مدیریت بازرگانی،اقتصاد، تحصیل کرده اند و یا افرادی که به زبان های روسی،انگلیسی، قزاقی، ازبکی  مسلط هستند در اولویت قرار دارند.

وی افزود: گلستان ۱۶ محصول راهبردی کشور شامل دانه‌های روغنی کلزا، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ، گندم، چغندرقند، خرمالو ، شلتوک(برنج)، پیله تر ابریشم، میگو و پنبه، ماهیان پرورشی و خاویاری، جو و زیتون را تولید می کند.

اسدالله پور یاداور شد: گلستان ظرفیت تولید فراوان محصولات کشاورزی را دارد و درمسیر کریدور شمال و جنوب قرار گرفته که به بازارهای اوراسیا دسترسی راحتی دارد.توسعه صادرات محصولات کشاورزی از گلستان ارز آوری  و ایجاد فرصت های شغلی جدید فراهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی منطقه ای اقدامات بسیار بزرگی انجام داده و خوشتبختانه امروز دیگر با کشور ترکمنستان مشکل خاصی وجود ندارد وتجار و بازرگانان به راحتی سفر می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار