مدیرکل آموزش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات آموزش تعاونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجود ابلاغ سند توسعه تعاون کشور از ۱۰ سال قبل تاکنون و از طریق وزارتخانه‌های مرتبط فقط بین سه تا ۵ درصد آن عملیاتی شده و به همین دلیل از برنامه پیش‌بینی شده عقب هستیم.

فقط 3 تا 5درصد سند توسعه تعاون عملیاتی شده است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سیدامیرحسین جوزی در مراسم رونمایی از سامانه باشگاه تعاون گلستان اظهار کرد: یکی از طرح‌های دولت برای کمک به حل مشکلاتی مانند بیکاری، استفاده از ظرفیت مناطق با استفاده از تعاونی‌هاست.

مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات آموزش تعاونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با استفاده از جلب مشارکت بیشتر شرکت‌های تعاونی می‌توان با مطالبه‌گری، راحت‌تر بر مشکلات غلبه کرده و علاوه بر آن مسیر رسیدن به توسعه را سریع‌تر پیمود.

جوزی هدف راه‌اندازی سامانه باشگاه تعاون را ترویج فرهنگ تعاونی، افزایش مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی با تکیه بر توان و ظرفیت‌های مردمی در قالب تشکیل شرکت‌های تعاونی و کمک به استمرار آن ها برشمرد.

وی همچنین از راه‌اندازی کلینیک تعاون با هدف عارضه‌یابی شرکت‌های تعاونی با هدف رونق فعالیت این شرکت‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

جوزی گفت: حمایت از بخش تعاون با هدف برطرف کردن مشکلات و ایجاد اشتغال از طریق بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه‌ای جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار