مدیرکل شیلات گلستان:

مدیرکل شیلات گلستان گفت: نخستین قفس فولادی پرورش ماهی در دریا با ظرفیت تولید ۲۵ هزار کیلوگرم ماهی در هر دوره پرورشی در دریای خزر آب اندازی شد.

نخستین قفس فولادی پرورش ماهی در آب های گلستان راه اندازی شد

به گزارش گلستان 24، اسماعیل جباری اظهار کرد: با توجه به وجود پهنه آبی با قابلیت اجرای طرح‌های پرورش ماهی در دریا، یکی از طرح‌های اقتصادی و تولیدی مناسب برای گلستان، مقوله پرورش ماهی در قفس است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: در این بخش، شیلات گلستان تاکنون نسبت به صدور پروانه فعالیت به ظرفیت سه هزار و ۷۵۰ تن برای ۱۱ شخصیت حقیقی و حقوقی اقدام کرده است.

وی بیان کرد: در همین راستا اولین قفس فولادی پرورش ماهی در دریا، با قابلیت، جابجایی و با قطر ۳۰ متر و تولید ۲۵ تن ماهی، توسط بخش خصوصی در گلستان ساخته شده و به صورت پایلوت آب اندازی شد.

جباری گفت: این قفس که هم اکنون ذخیره سازی ماهی در آن انجام شده، با توجه به پسروی آب دریا، قابلیت جابجایی به عمق‌های مناسب را هم دارد.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: در برنامه تحولی در بخش پرورش ماهی در دریا تولید هشت هزار تن ماهی در افق ۱۴۰۴ پیش بینی شده که با تحقق این برنامه برای ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۶۰۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

جباری گفت: در سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ هزار بچه ماهی قزل آلا در قفس‌های مستقر در آب‌های استان ذخیره سازی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار