رییس هیات مدیره اتحادیه خبازان گلستان گفت: هیچ یک از نانوایی‌های استان به دلیل بروز سرما و کمبود گاز در چند روز اخیر فعالیت خود را تعطیل نکردند و بدون وقفه در حال فعالیت هستند.

هیچ نانوایی در گلستان به دلیل کمبود گاز تعطیل نیست

به گزارش گلستان 24، حمید مقیمی اظهار کرد: برخی از نانوایی‌های استان که در مسیرهای پرتردد یا با جمعیت خانوار زیاد قرار دارند با بیشتر شدن سهمیه آرد، ساعت و مقدار پخت خود را افزایش دادند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ درصد نانوایی‌های گلستان دوگانه سوز شدند، گفت: براساس توافقات صورت گرفته با شرکت نفت استان مشکلی برای تامین سوخت نانوایی‌های دوگانه‌سوز در استان وجود ندارد.

رییس هیات مدیره اتحادیه خبازان گلستان افزود: با توجه به سرمای هوا و تاکید مدیریت بحران استان گلستان، در حال تقسیم سوخت گازوئیل میان نانوایی‌های دوگانه سوز هستیم.

مقیمی افزود: گلستان بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارد که تاکنون هزار و ۲۲۲ مورد از آنها با ثبت نام در سامانه و انجام اقدامات فنی واحدهای خود را دوگانه‌سوز کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین استقبال از بحث دوگانه‌روز کردن خبازی‌ها مربوط به شهرستان‌های گرگان، مراوه‌تپه و گمیشان است، بیان کرد: هزینه دوگانه‌سوز کردن نانوایی‌ها از جمله خرید مشعل دوگانه حدود ۱۵۰ میلیون ریال است که بخش زیادی از آن در مناطق روستایی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۱۰۰ میلیون ریالی تامین می‌شود و در مناطق شهری نانوایان با هزینه شخصی و یا پیگیری برای دریافت تسهیلات ۸۰۰ میلیون ریالی با نرخ ۱۵ درصد می‌توانند واحدهای خود را دوگانه‌سوز کنند.

رییس هیات مدیره اتحادیه خبازان گلستان هدف از اجرای طرح دوگانه سوز شدن نانوایی‌ها را پخت نان در زمان‌های بحرانی و در شرایط نامساعد جوی و کمبود یا قطعی گاز اعلام کردو گفت: در سرمای شدید و یخبندان دهه‌های ۸۰ و ۹۰ و تعطیلی نانوایی‌ها به دلیل افت شدید فشار گاز، دوگانه سوز کردن خبازی‌ها در استان مطرح شد اما به دلیل نبود تسهیلات ارزان قیمت آنگونه که باید مورد استقبال قرار نگرفت.

طبق اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گلستان، دورکاری ادارات و مدارس استان به دلیل تداوم سرمای شدید و افزایش مصرف گاز و با هدف مدیریت مصرف انرژی به غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی برای ۲ روز دیگر تمدید شد.

به گفته کر، به دلیل برودت هوا و با هدف تامین مستمر و پایدار و ضرورت کنترل پیامدهای ناشی از افزایش مصرف انرژی دستگاه های اجرایی استان به استثنای مراکز درمانی، امدادی و انتظامی شنبه و یکشنبه به صورت دورکار خواهند بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار