رییس فراکسیون امور عشایری مجلس:

رییس فراکسیون امور عشایری مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در چند مقوله مهم برای عشایر از جمله ایل‌راه‌ها بیش از هزار میلیارد تومان و تامین آب شرب بهداشتی و سالم نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای راه و آب عشایر مصوب شد

به گزارش گلستان 24، علی کریمی فیروزجایی امروز در نخستین همایش «تکریم شبانان و گله‌داران عشایر گلستان» با اشاره به تصمیمات خوب گرفته شده در قانون بودجه برای جامعه عشایری در ۲ سال اخیر، اظهار کرد: امسال به خاطر شرایط خاص کشور و کمبود منابع تاکنون تخصیص این ارقام نیامده و سازمان امور عشایری کشور به جد پیگیر موضوع است و ما هم کمک می‌کنیم این تخصیص‌ها برای خلق اتفاقات خوب برای جامعه عشایری رقم بخورد.

رییس فراکسیون امور عشایری مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که در قالب حذف ارز ترجیحی اتفاق افتاد در ماه‌های اخیر فشار بسیار سنگینی بر دوش تولیدکنندگان مخصوصا دامداران و عشایر وارد کرد و توقع ما از وزارت جهاد کشاورزی برای مدیریت وضعیت و کاهش فشارها بیش از چیزی بود که در عمل اتفاق افتاد و شرایط خشکسالی هم این فشار را بر عشایر سخت‌تر کرده است.

کریمی فیروزجایی بیان کرد: در حوزه خرید دام عشایر اشکالات جدی وجود داشت و در عمل آنچه خواسته عشایر بود اتفاق نیافتاد و دام‌ها به درستی خریداری نشد و در صورت خریداری‌ هم پول آن با تاخیر پرداخت شد لذا می‌طلبد از این زنجیره حفاظت و مراقبت شود تا پول خرید دام به موقع به دست عشایر برسد تا بتوانند نهاده تهیه کنند.

وی افزود: در مدت باقی مانده از سالجاری و برای سال آینده از دولت انتظار می‌رود به گونه‌ای عمل کند که فشارها از جامعه عشایری کمتر شود و مجلس هم بر این روند مراقبت دارد.

رییس فراکسیون امور عشایری مجلس شورای اسلامی گفت: اگر معتقدیم نسخه شفابخش یک کشور اقتصاد مقاومتی است باید بدانیم که حرف اول را در بحث اقتصاد مقاومتی عشایر غیور می‌زنند و هر سیاه چادر آنان یک بنگاه کارآفرینی و تولید است و علاوه بر آن این چادرها در استان‌های مرزنشین یک پاسگاه انتظامی محسوب می‌شود.

کریمی فیروزجانی تاکید کرد: بنابر این دولت و مجلس باید دست در دست هم برای حفاظت و مراقبت از جامعه عشایری تلاش کنند و باید از سپاه پاسداران که به درستی در حوزه حمایت از عشایر ورود کرده است قدردانی کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار