مدیرکل دامپزشکی گلستان

مدیرکل دامپزشکی گلستان از نظارت بهداشتی بر تولید ۱۶۵ هزار تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان خبرداد و گفت: ۷۱۲ تن گوشت غیرقابل مصرف طیور در گلستان معدوم شد.

۷۱۲ تن گوشت سفید غیرقابل مصرف در گلستان معدوم شد

به گزارش گلستان 24 ؛ علی کاووسی بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: دامپزشکی استان براساس رسالت سازمانی خود مبنی بر پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و هم نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در سبد غذایی خانوار، نظارتی همه جانبه از مزرعه تولیدات دامی تا سفره خانوار بر همه مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی دارد که از جمله این اماکن، کشتارگاه‌های طیور است.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، کارشناسان دامپزشکی مستقر در این واحدهای تولیدی از ورود ۷۱۲ تن گوشت غیرقابل مصرف طیور به بازار مصرف جلوگیری و نسبت به معدوم کردن این مقدار، اقدام لازم را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمبودی به لحاظ تأمین گوشت مرغ در استان وجود ندارد، افزود: گلستان یکی از تأمین کننده‌های اصلی گوشت مرغ در کشور محسوب می‌شود و از ابتدای سال تاکنون علاوه بر تأمین گوشت مرغ استان بیش از ۸۹ هزار تن گوشت مرغ به مراکز عرضه واقع در استان تهران و ۴۰ هزار تن به سایر استان‌های کشور تحت نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ارسال شده است.

کاووسی افزود: در حال حاضر ۱۴ کشتارگاه طیور صنعتی در استان وجود دارد که ۶ کشتارگاه دارای کد IR به منظور صادرات به کشورهای اروپایی و اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند.

مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار