عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نگاه دولت در بودجه ۱۴۰۲، را بهبود سلامت و رفاه مردم عنوان کرد و گفت: ساز و کار بیمه‌ رایگان در بودجه دیده شده است.

نگاه دولت در بودجه ۱۴۰۲، بهبود سلامت و رفاه مردم است

به گزارش گلستان 24،  همایون سامه یح نجف آبادی درباره محورهای مهم لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: بودجه وزارت بهداشت در لایحه ۲۷۳ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است و از نکات مهم آن اختصاص یارانه ۶۹ هزار میلیارد تومانی برای دارو است که در شرایط خاص دارویی کشور بسیار ارزنده است.

نماینده اقلیت های دینی (کلیمیان) در مجلس یازدهم افزود: توسعه ارائه خدمت بر اساس بیمه پایه سلامت و شناسایی و تحت پوشش افراد فاقد بیمه پایه از سه دهک پایین به صورت رایگان را می توان از دیگر نکات مثبت لایحه بودجه برشمرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره توجه جدی دولت به «رفاه و سلامت» مردم در لایحه بودجه، عنوان کرد: طبق لایحه بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه‌ها موظفند مبالغ حاصل از فروش دارو، لوازم و تجهیزات و ملزومات پزشکی را فقط برای بازپرداخت هزینه‌های تأمین دارو، تجهیزات پزشکی به داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش تأمین‌کننده، پرداخت کنند که چنین پیش بینی نشان از دقت نظر دولت برای بهبود سلامت جامعه و جلوگیری از کاهش دارو در کشور دارد.

وی یادآور شد: طبق لایحه بودجه ۱۴۰۲، مطالبات و بدهی‌های مراکز درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تامین اجتماعی از یکدیگر با تایید سازمان برنامه و بودجه کشور، قابل تهاتر است. همچنین در لایحه بودجه به یکپارچه‌سازی سامانه‌های نسخه الکترونیک در سال ۱۴۰۲ اشاره شده که سبب ایجاد ساز و کار منظمی در چرخه تجویز تا مصرف دارو و ارائه خدمات سلامت در بستر الکترونیک خواهد داشت.

وی درباره پیش بینی دولت برای بیمه‌ رایگان در بودجه سال آینده گفت: طبق لایحه بودجه، سازمان بیمه سلامت ایران مکلف است در هر سال با استفاده از پایگاه رفاه ایرانیان، افراد فاقد بیمه پایه از سه دهک پایین درآمدی را شناسایی و تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد. همچنین این سازمان مکلف است سایر افراد متقاضی را در صورت تأیید بر اساس آزمون وسع تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد.

نماینده اقلیت های دینی (کلیمیان) در مجلس خاطرنشان کرد: رویکرد دولت در بخش سلامت و رفاه مردم نشان از عزم جدی مسوولان برای رفع برخی نارضایتی ها در این حوزه دارد و امیدواریم در زمان بررسی جزییات لایحه نیز نمایندگان پیشنهادهای موثری برای اصلاح برخی از بخش‌های حوزه سلامت و بهداشت ارائه دهند.

گفتنی است،  کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور هفته گذشته در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به تصویب رسید و دوم بهمن ماه در صحن مجلس درباره آن رای گیری می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار