مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد:

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به افزایش ۳۶۰ درصدی میزان تسهیلات اعطایی به فعالان صنایع دستی در استان، گفت: امسال ۲۴۷ میلیارد ریال وام کم بهره پرداخت شد.

پرداخت ۲۴۷ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع‌دستی گلستان

به گزارش گلستان 24، محمد جواد ساوری اظهارکرد: ۲۴۷ میلیارد ریال تسهیلات در راستای حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه صنایع‌دستی استان در ۹ ماهه سال جاری پرداخت شده که بیانگر افزایش بیش از ۳۶۰ درصدی اعطای تسهیلات به این بخش نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این تسهیلات به ۴۴۹ طرح اشتغال‌زایی صنایع‌دستی استان پرداخت شده است و فرآیند مذکور تا پایان سال ادامه دارد.

وی گفت: از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان آذرماه سال جاری مبلغ ۱۸۵ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به ۱۲۵ طرح حوزه صنایع‌دستی استان پرداخت شده است.

ساوری بیان کرد: از این میزان تسهیلات پرداختی در سال جاری مبلغ ۶۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برای ۳۲۴ طرح در حوزه مشاغل خانگی به هنرمندان استان پرداخت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: تسهیلات مشاغل خانگی با نرخ سود چهار درصد و با بازپرداخت پنج‌ساله به افرادی تعلق می‌گیرد که توانایی انجام فعالیت در یکی از رشته‌های مصوب صنایع‌دستی را در منزل داشته باشند.

وی گفت: استان گلستان از ۳۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی ثبت‌شده در سامانه هنرمندان کشور برخوردار است که ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر آنها پرونده تولید انفرادی و مابقی هم کارگاه تولیدی دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار