مدیرکل میراث فرهنگی ‌گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: کمیته پژوهش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگی گلستان با هدف بهره گیری از تحقیقات علمی در موضوع گردشگری صنایع دستی گلستان فعال شد.

کمیته پژوهش میراث فرهنگی‌ گلستان تشکیل شد‌

به گزارش گلستان 24، ابراهیم کریمی،  در حاشیه برگزاری نشست شورای پژوهشی میراث فرهنگی گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مباحثی که جای آن در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان خالی بود کمیته پژوهش بود که البته وجود داشته اما خروجی لازم را نداشت.

وی افزود: این کمیته با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود استان گلستان راه‌اندازی شد و پژوهش تنها در حوزه میراث فرهنگی بود اما امروز نیاز به پژوهش در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی نیز حس می‌شود.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: ‌این کمیته براساس 3 کارکرد صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شده و از همه علاقمندان و صاحب‌نظران این 3 حوزه دعوت شد و ارتباط تنگاتنگی نیز با دانشگاه‌ها برقرار شد.

به گفته کریمی، در گذشته ظرفیت پژوهش در استان گلستان تنها منوط به دانشگاه‌های خارج از استان گلستان بود اما امروز با تکیه به ظرفیتی که این مجموعه دارد، وارد مذاکره و گفت‌و‍‌گو شدیم و تعاملات خوبی نیز در این زمینه انجام شد.

وی تاکید کرد: از امروز در همه بحث‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه‌های استان نقش بسزایی دارند و با توجه به امکانات دانشگاه‌ها به فرآیند و هدفی که در نظر گرفتیم دست پیدا می‌کنیم./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار