رئیس کمیته همیاری و سازمان های حمایتی دهه فجر گلستان:

رئیس کمیته همیاری و سازمان های حمایتی ستاد دهه فجر استان گلستان گفت: در ایم الله دهه فجر امسال ایجاد مرکز مشاوره نیم بهاء سلامت و غربالگری بینایی و شنوایی برای مددجویان ایجاد می شود که اداره کل بهزیستی مجری این طرح با مشارکت کمیته امداد است.

ایجاد مرکز مشاوره نیم بهاء سلامت و غربالگری بینایی و شنوایی برای مددجویان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عیسی بابایی امروز در نشست خبری ستاد دهه قجر استان گه در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در این ایام تعداد 142 طرح همرانی مسکن مددجویی با اعتبار 25 میلیارد تومان، اهداء 4 هزار سری لوازم خانگی با اعتبار 15 میلیارد تومان ، افتتاح و بهره برداری از 429 مورد طر ح های اشتغالزایی با اعتبار 34 میلیارد تومان، اعزام ایتام و مددجویان به اردوی زیارتی به تعداد 300 نفر با اعتبار 300 میلیون تومان ، اهدای جهیزیه به نوعروسان نحت حمایت به مبلغ 50 میلیارد تومان، همایش بانوان فرهیخته به تعداد 130 نفر با اعتبار 120 میلیون تومان، افتتاح مشکن روستایی با مشارکت بنیاد مسکن به تعداد 890 واحد به مبلغ 89 میلیارد تومان و افتتاح مسکن مددجویی با همکاری بهزیستی به تعداد 93 واحد  و برگزاری جشن ازدواج نو عروسان نیازمند به میلغ یک میلراد تومان افتتاح و با برگزار می شود.

وی افزود: ایجاد مرکز مشاوره نیم بهاء سلامت و غربالگری بینایی و شنوایی با مشارکت سازمان بهزیستی استان در این ایام ایجاد می شود.

بابایی گفت: برگزاری کاروان سلامت به صورت رایگان و تخفیف فیزیوتراپی به تعدا  5 کاروان با همکاری هلال احمر گلستان نیز در این ایام اجرا می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان گلستان افزود: در حال حاضر هزار و ۶۰۰کودک زیر ۵ سال و هزارو ۸۰۰ مادر باردار و شیرده ازخدمات تغذیه ای کمیته امداد بهره مند هستند.

بابایی افزود: در سال جاری ۱۱ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال برای کاهش سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه شده‌است.

وی اظهار داشت:ماهیانه مبلغ یک میلیون و ۲۵۰هزار ریال به منظور تأمین نیاز غذایی، ارتقای سلامت و هوش کودکان نیازمند زیر ۵ سال در قالب بن کارت به سرپرستان آنان که توانایی مالی کافی را ندارند، پرداخت می شود

وی بیان کرد: طرح کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال توسط این نهاد با هدف ارتقای وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به سوءتغذیه در خانواده‌های نیازمند، افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه هدف در زمینه تغذیه صحیح و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، توسعه دانش و مهارت مادران در زمینه الگوی تغذیه مناسب و رشد کودک در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان گفت: در سال جاری هزار و ۸۰۰ مادر باردار و شیرده زیر پوشش کمک های تغذیه ای این نهاد حمایتی قرار گرفتند.

بابایی با اشاره به اهمیت تغذیه در سلامت مادران و نوزادان افزود: ماهیانه مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به منظور تأمین نیاز غذایی در قالب بن کارت ارائه می شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری ۳۴میلیارد و۴۲۵ میلیون ریال برای کاهش سوءتغذیه مادران شیرده و باردار هزینه شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار