مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: 300 روستا که در آنها سال ها است خانه هایی بر روی اراضی ملی ساخته شده و به لحاظ سند دار شدن بلاتکلیف بودند در ایام دهه فجر تعیین تکلیف شده و سند دار می شوند .

خانه های بلاتکلیف 300 روستا تعین تکلیف و سند دار می شوند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید محمد حسینی امروز درنشست خبری ستاد دهه فجر که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستا برگزار شد،  اظهار کرد:

با توجه به اینکه باید مبلغ زمین های اراضی ملی که توسط  برخی روستائیان تصرف و در آنها خانه ساخته شده است توسط مالکان برای سند دار شدن پرداخت شود اما با عنایت مسئولان و استاندار  مقرر شد تا این افراد فقط 30 درصد مبلغ را پرداخت و سند دریافت کنند که ما تصمیم داریم 79درصد معافیتی را به 82 درصد برسانیم.

وی افزود: در ایام دهه فجر 955 میلیارد تومان اعتبار برای افتتاح مسکن های روستایی ساخته شده هزینه شده است.

حسینی افزود: 900 واحد مسکونی دهک های 1 تا 3 با اعتبار حدود 180 میلیارد تومان در این ایام افتتاح می شود.

وی ادامه داد: در مجموع 72 مزار متر مربع زیر بنای این واحد ها است و در این ایام کار ساخت یکهزار واحد مسکونی با اعتبار 300 میلیارد تومان آغاز می شود.

حسینی بیان کرد: یکهزار جلد سند  مالکیت در این ایام نیز آماده و صادر شده که به دست مالکان خواهد رسید.

وی اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در تامین مسکن 200 قطعه زمین مازاد در روستاهای استان برای ساخت مسکن ملی در نظر گرفته شده است.

حسینی بیان کرد: در حوزه عمران روستاها نیز هفته گذشته از محل اعتباران سدها به این اداره کل برای فعالیت های عمرانی روستاهای استان با اعتبار 320 میلیارد تومان تخصیص داده شده است .

وی گفت: در حال حاضر 1500 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار دهیاریها برای ساخت مسکن قرا گرفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار