فرماندار مراوه تپه :

فرماندار مو رئیس ستاد دهه فجر شهرستان مراوه تپه گفت: در دهه فجر امسال 129 طرح اقتصادی افتتاح می شود که در همین راستا عملیات اجرائی 132طرح نیز آغاز می شود.

افتتاح 129 طرح عمرانی در دهه فجر/کلنگ زنی  12 میلیارد تومان طرح اقتصادی

به گزارش خبرنگار گلستان 24، لقمان قربانی امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر گلستان که در محل شورای هماهنگی استان برگزار شد، اظهار کرد: در این ایام 614 طرح عمرانی با اعتبار ۲۷۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۶۵ نفر به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

وی افزود: 142 طرح  عمرانی با اعتبار بالغ بر 200 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می شود که تعداد 51 هزار و 972 نفر از این طرح ها بهره مند می شوند.

وی افزود: سال گذشته ۱۳۸ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار اقتصادی برای مرواه‌تپه در نظر گرفته شده بود که این امسال ۶۸ درصد بیشتر شد.

قربانی گفت: در حوزه اقتصادی نیز 65 میلیارد تومان افتتاح  و 12 میلیارد تومان نیز کلنگ زنی خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: مهمترین پروژه عمرانی شاخص شهرستان در دهه فجر افتتاح ۲۵۵ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن ، زیرسازی و آسفالت و بازنگری طرح هادی با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان است.

فرماندار مراوه تپه افزود: کلنگ زنی  255 واحد مسکونی در حوزه بنیاد مسکن و نهضت مکسن روستایی و همچنین آسفالت و زیر سازی و بازنگری طرح های روستایی با اعتبار بیش از 8 میلیارد تومان از شاخص ترین طرح های این ایام است.

وی ادامه داد: اجرای  ارتقای اینترنت در روستاهای مرزی با اعتبار بیش از 15 میلیارد تومان و افتتاح 6 خانه بهداشت روستایی از دیگر طرح های ددهه فجر است.

قربانی با اشاره به اینکه یکی زا طرح های خاک خورده این شهرستان به تازگی در دستور اجرا قرار گرفته عنوان کرد: طرح سد چایلی که 15 سال به دلیل جابجایی روستاهای داخل کاسه سد بلاتکلیف مانده بود با سفر ریاست جمهوری و پیگیری های استاندار مقرر شد تا زمینی به سماخت 390 متر با همکاری بنیاد مسکن برای ساخت واحد های مسکونی این روستائیان و جابجایی آنها وارد قاز اجرائی می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار