مشاور و معاون رییس سازمان خصوصی‌سازی:

مشاور و معاون رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: رویکرد طرح مواد سازی به هیچ عنوان تامین بودجه نیست و هدف اصلی آن تبدیل دارایی های دولت به ارزش افزوده و توسعه کشور است.

رویکرد طرح مولد سازی تامین بودجه نیست/شناسایی یک میلیون ملک

به گزارش خبرنگار گلستان 24، بابک ضرغامی صبح امروز در نسشت تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت در گرگان اظهار کرد: فروش اموال مازاد دولت در راستای اجرای مولدسازی توسط هیات هفت نفره متشکل از معاون اول رییس جمهور، دبیری وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزرای راه و شهرسازی و کشور، رییس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان روسای مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه تایید می‌شود.

وی افزود: این هیات هفت نفره در خصوص فروش دارایی‌های دولت به منظور پیشرفت طرح‌های عمرانی اختیار کامل دارند.

ضرغامی گفت: مشارکت با بخش خصوصی، تهاتر، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام توسط پیمانکار و بهره‌برداری از آن پروژه‌ها، اجاره به شرط تملیک، واگذاری با حق بهره‌برداری و توقف طرح‌های بدون توجیه از دیگر روش‌های مولدسازی است.

وی ادامه داد: با اجرای این قانون، ارتباط خوبی بین دارایی‌های مازاد دولت و پروژه‌های نیمه کاره برقرار خواهد شد.

مشاوره رییس سازمان خصوصی‌سازی کشور گفت: با توجه به فرصت‌ محدود ۲ ساله تعیین شده برای اجرای این قانون حجم کار زیاد است اما حرکت عظیمی در پیشبرد پروژه‌های ناتمام کشور خواهد داشت.

وی بیان کرد: محدودیتی برای جابجایی منابع وجود ندارد چرا که ممکن است برخی استان ها اموال مازاد نداشته باشند ولی طرح های نیمه تمام زیادی داشته باشند که از طریق تهاتر اموال مازاد در دیگر استان ها برای استان مورد نظر نیز هزینه می شود.

به گفته ضرغامی یکی دیگر از اهداف این طرح توجه به اتمام طرح های نیمه تمام در کشور و مناطق محروم و کم برخودار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار