دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: رای پرونده اتهام و ارتشا در یک پرونده مربوط به بنیاد مستضعفان استان صادر شد که بر اساس آن مدیرکل سابق این نهاد به پنج سال حبس محکوم گردید.

مدیرکل سابق بنیاد مستضعفان گلستان به پنج سال حبس محکوم شد

به گزارش گلستان 24، محمود اسپانلو اظهار کرد: بر اساس رای دادگاه، علی شکریان مدیرکل سابق بنیاد مستضعفان گلستان در خصوص اتهام اختلاس به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال به تحمل پنج سال حبس و پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۴ میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال شامل ۲ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال در حق بنیاد مستضعفان محکوم شد.

وی ادامه داد: این فرد در خصوص اتهام پولشویی هم به پرداخت ۴ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال در حق دولت و برای اتهام انتقال مال غیر به تحمل چهار سال و یک روز حبس و پرداخت جزای نقدی به میزان ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در حق دولت محکوم شد.

اسپانلو گفت: دیگر محکوم این پرونده سهرابعلی مختاری کارمند این اداره بود که به اتهام مشارکت در پولشویی به پرداخت ۴ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و در خصوص اتهام ارتشا به ۱۵ ماه حبس و پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و انفصال موقت به مدت سه سال محکوم شد .

دادستان گرگان اظهار کرد: این فرد در خصوص اتهام انتقال مال غیر هم به تحمل چهار سال و یک روز حبس و پرداخت ۱۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد .

دادستان گرگان ادامه داد: ابراهیم قاسمی‌فر دیگر متهم این پرونده هم که از کارمندان این اداره است در خصوص اتهام مشارکت در پولشویی به پرداخت یک میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

این فرد در خصوص اتهام انتقال مال غیر به سه سال حبس و پرداخت ۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت، محکوم شد.

اسپانلو تصریح کرد: در این پرونده با اقدام به موقع دادگستری گلستان در مدت رسیدگی ۷۴ قطعه از زمین های متعلق به بنیاد مستضعفان به این نهاد بازگردانده شد و متهمان نیز بلافاصله پس از صدور کیفرخواست از مناصب دولتی تعلیق شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار