رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: مصوبه ۴۰ هزار میلیارد ریالی دولت در سفر به گلستان نقش زیادی در توسعه این بخش داشته و می‌تواند به تکمیل طرح‌های نیمه تمام و راه‌اندازی پروژه‌های زیربنایی منجر شود.

مصوبه ۴۰ هزار میلیارد ریالی دولت به توسعه کشاورزی گلستان منجر می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مختار مهاجر روز پنجشنبه در همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی- امنیت غذایی  در گرگان زهکشی اراضی شمال استان و ایجاد شهرک‌های کشاورزی از جمله میگو را از برنامه های مهم‌ پیش‌روی توسعه کشاورزی ستان برشمرد. 

وی به برگزاری برگزاری همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی- امنیت غذایی گام موثری در گرگان اشاره کرد و آن را گامی موثر در راستای امنیت غذایی و تعیین شاخص‌های مناسب توسعه این بخش برشمرد.

مهاجر اظهار امیدواری کرد که برگزاری این همایش در راستای تحقق گام دوم انقلاب و پیاده سازی فرهنگ جهادی باشد.

وی به وضعیت کشاورزی گلستان و نقش آن در امنیت غذایی کشور اشاره کرد و گفت: این استان شمالی ۶۵۰ هزار هکتار زمین زراعی و ۳۳ هزار هکتار زمین باغی دارد که در آن پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می شود.

مهاجر گفت: گلستان برای پنج سال آینده با برنامه و حرکت جهادی و مشارکت در امنیت غذایی ، تولید هفت میلیون تن محصول کشاورزی را برنامه‌ریزی کرده است. 

وی افزود: روزانه ۹۵۰ تن تولید گوشت مرغ، ۳۵ هزار تن گوشت قرمز، ۷۰ هزار تن تخم مرغ در گلستان تولید و روانه بازار مصرف شهرهای استان، تهران و دیگر مناطق کشور می‌شود.

همایش ملی ۲ روزه فرهنگ و مدیریت جهادی- امنیت غذایی در گرگان از روز گذشته با حضور جمعی از مسوولان وزارت جهادکشاورزی و محققان در گرگان آغاز شد.

امروز و در مراسم پایانی این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و جمعی از مسوولان گلستان از مولفان ۱۶ مقاله برتر این همایش تجلیل می شود. 

محققان کشاورزی ۲۰ استان ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال کرده بودند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار