مدیر ماهیان خاویاری گلستان:

مدیر امور ماهیان خاویاری گلستان گفت: به طور متوسط در مراکز سه گانه ماهیان خاویاری کشور سالانه دو تن خاویار پرورشی استحصال می‌شود که ۹۰ درصد تولیدات صادر می‌شود.

۹۰ درصد خاویار پرورشی ایران صادر می‌شود

به گزارش گلستان 24، سید مصطفی عقیلی نژاد اظهارکرد: سه مرکز آشوراده گلستان، بابلسر مازندران و انزلی گیلان با برخورداری از تیم‌های مجرب و با تجربه وظیفه فرآوری ماهیان خاویاری و خاویار را برعهده دارند و به سبب چند دهه فعالیت در این حوزه دارای کد اتحادیه اروپا بوده و همه استانداردهای لازم برای صادرات تولید را دارا هستند.

مدیر امور ماهیان خاویاری گلستان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر مقوله صید تجاری ممنوع است، فعالیت‌های فرآوری این مرکز منحصر به ماهیان خاویاری پرورشی می‌شود که غالباً در استان‌های گیلان، مازندران و فارس مستقر هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر سالانه دو تن خاویاری در این مراکز تولید شده که ۹۰ درصد این محصول به کشورهای شرق آسیا، آمریکا و اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

عقیلی نژاد افزود: دریای خزر بهترین زیستگاه ماهیان خاویاری در جهان محسوب می‌شود و به سبب شرایط اقلیمی و کیفیت آب لقب کیفی ترین گوشت و خاویاری جهان به تولیدات این منطقه تعلق دارد و خاویاری استحصالی از این منطقه رقیبی در سایر مناطق جهان نداشته و همه مشتریان و مصرف کنندگان به این امر اذعان دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار