با تخریب ۶۳ آب بندان غیرمجاز؛

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در راستای حفظ حقوق عامه، ۶۳ آب بندان غیرمجاز به ظرفیت بیش از پنج میلیون مترمکعب در بستر گرگانرود تخریب شد.

رها سازی بیش از ۵ میلیون مترمکعب آب در گرگانرود

به گزار ش گلستان 24، حیدر آسیابی اظهارکرد: ۷۵ آب بندان غیرمجاز با ظرفیت آبگیری ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در بستر رودخانه گرگانرود شناسایی شد که با آبگیری آنها، عملاً آبی به پایین دست رودخانه و زمین های این منطقه نمی رسید.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: آب ذخیره شده در این آب بندان ها در حالی برای پرورش ماهی استفاده می شد که زمین های کشاورزی پایین دست این رودخانه به علت کم آبی، خسارت می دیدند و مخزن سد وشمگیر در مسیر انتهای گرگانرود هم، آبگیری نمی شد.

وی ادامه داد: با درخواست کشاورزان، از باب حقوق عامه از طریق شورای حفظ حقوق بیت المال استان به این موضوع ورود شد و در اجرای تبصره چهار ماده دو قانون توزیع عادلانه آب، پس از پایان فصل برداشت ماهی، کار تخریب این آبندان با همکاری خود مالکان و پیگیری دادستان گنبدکاووس، آب منطقه ای و فرمانداری و انتظامی این شهرستان، آغاز شد.

آسیابی ادامه داد: تاکنون ۶۳ آب بندان تخریب و بیش از پنج میلیون مترمکعب آب موجود در این ابندان ها رهاسازی شد و بقیه آبندان ها هم تا پایان اسفند تخریب می شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اگر بار دیگر این نسبت با ساخت و آبگیری ابندان های تخریب شده اقدام شود، برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار