نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس:

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح ملی فاضلاب آزادشهر گفت: ۸۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ برای کمک به پیشرفت این پروژه اختصاص یافت.

۸۰ میلیارد تومان به طرح فاضلاب آزادشهر اختصاص یافت

به گزارش ساجد خبر،  غلامعلی کوهساری اظهارکرد: با موافقت سازمان مدیریت برنامه بودجه و بانک سپه عملیات پرداخت این اعتبار به صورت نقدی از سال آینده اجرا می‌شود.

وی کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح ملی جمع آوری فاضلاب آزادشهر را بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۸۰ میلیارد تومان مصوب از محل ماده ۵۶ در قسمت داخلی تصفیه خانه هزینه خواهد شد.

کوهساری افزود: با توجه به اعلام آب و فاضلاب تا تابستان سال آینده عملیات اجرایی بخشی از تصفیه خانه و شبکه شهری و ایستگاه پمپاژ فاضلاب آزادشهر به پایان می‌رسد.

عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ فاضلاب آزادشهر با قابلیت ۹ هزار متر مکعب در شبانه‌روز در سال ۹۹ با اعتبار پیش بینی شده ۸۰ میلیارد ریال شروع شد.

سید جواد کریمی فرماندار آزادشهر هم گفت: در جریان سفر سال قبل رییس جمهور به گلستان در مجموع ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه آن در این شهرستان مصوب شد که تاکنون ۲۸ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی افزود: با تخصیص کامل اعتبارات مصوب سفر اجرای بخشی از خطوط انتقال، راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ و مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب، ۲۰ درصد این طرح با واگذاری ۳ هزار و ۵۰۰ انشعاب فاضلاب قابل بهره‌برداری خواهد بود.

مدیر امور آب و فاضلاب آزادشهر هم پیش از این گفته بود: مطالعات این طرح طی ۲ مرحله و در سال ۱۳۷۵ انجام شد و پس از تفکیک گلستان از مازندران و واگذاری تمامی امور اجرایی طرح فاضلاب آزادشهر به استان تازه تاسیس گلستان، نخستین مناقصه اجرای طرح شبکه جمع آوری فاضلاب آزادشهر در نیمه دوم سال ۱۳۸۳ آغاز شد.

داوود سوخته‌سرایی افزود: طول کل شبکه اصلی ۳۴ هزار و ۷۰۰ متر و طول کل شبکه فرعی ۶۰ هزار و ۷۰۰ متر است که این شبکه‌ها با یک خط انتقال به طول سه هزار و ۱۰۰ متر به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود.

وی، تعداد انشعاب پیش بینی شده در طرح جمع آوری فاضلاب شهر آزادشهر را ۱۵ هزار فقره اعلام کرد و افزود: درحال حاضر تصفیه خانه فاضلاب این شهر ۴۵ درصد، شبکه جمع آوری فاضلاب ۶۵ درصد و ایستگاه پمپاژ آن نیز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

سوخته سرایی ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات مصوب سفر رییس جمهوری، مرحله نخست این طرح هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار