مدیر امور آب و فاضلاب آزادشهر گفت: با همت دولت سیزدهم و در راستای مصوبات سفر ۱۳ اسفند سال قبل رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان، تاکنون ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح جمع‌آوری فاضلاب این شهر و تصفیه‌خانه آن اختصاص یافت.

تخصیص ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فاضلاب آزادشهر

به گزارش گلستان 24، داوود سوخته‌سرایی اظهار کرد: در جریان سفر سال قبل رییس جمهور به گلستان در مجموع هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه آن در آزادشهر مصوب شد که می‌بایست ظرف سه سال تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: از اعتبارات پیش بینی شده ۱۰۰ میلیارد ریال برای سال مالی ۱۴۰۰ بود که با پیگیری‌های انجام شده و نگاه ویژه دولت به این پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

سوخته سرایی ادامه داد: اعتبارات پیش‌بینی شده سال مالی امسال هم ۴۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۸۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و پیگیری تخصیص بقیه اعتبارات مصوب درحال انجام است.

مدیر امور آب و فاضلاب آزادشهر بیان داشت که با تخصیص کامل اعتبارات مصوب سفر اجرای بخشی از خطوط انتقال، راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ و مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب، ۲۰ درصد این طرح با واگذاری 3 هزار و ۵۰۰ انشعاب فاضلاب قابل بهره‌برداری خواهد بود.

به گفته وی درحال حاضر سه پیمانکار مشغول اجرای سه پروژه‌ پیش‌بینی شده در طرح جمع آوری فاضلاب آزادشهر با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۱ درصد هستند.

سوخته سرایی با یادآوری نحوه تصویب و اجرای طرح جمع آوری فاضلاب آزادشهر افزود: مطالعات این طرح طی ۲ مرحله و در سال ۱۳۷۵ انجام شد.

وی اضافه کرد: پس از تفکیک گلستان از مازندران و واگذاری تمامی امور اجرایی طرح فاضلاب آزادشهر به استان تازه تاسیس گلستان، نخستین مناقصه اجرای طرح شبکه جمع آوری فاضلاب آزادشهر در نیمه دوم سال ۱۳۸۳ آغاز شد.

سوخته سرایی گفت: طول کل شبکه اصلی ۳۴ هزار و ۷۰۰ متر و طول کل شبکه فرعی ۶۰ هزار و ۷۰۰ متر است که این شبکه‌ها با یک خط انتقال به طول سه هزار و ۱۰۰ متر به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود.

وی، تعداد انشعاب پیش بینی شده در طرح جمع آوری فاضلاب شهر آزادشهر را ۱۵ هزار فقره اعلام کرد و افزود: درحال حاضر تصفیه خانه فاضلاب این شهر ۴۵ درصد، شبکه جمع آوری فاضلاب ۶۵ درصد و ایستگاه پمپاژ آن نیز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

سوخته سرایی ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات مصوب سفر رییس جمهوری، مرحله نخست این طرح هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار