استاندار گلستان عنوان کرد؛

استاندار گلستان گفت:با راه اندازی پتروشمی گلستان ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به درآمد ناخالص استان افزوده می شود.

۴۰۰ هزار میلیارد ریال به درآمد ناخالص استان با راه اندازی پتروشیمی گلستان

به گزارس خبرنگار گلستان 24، علی‌محمد زنگانه شب گذتشه در دیدار با مدیران، معاونان و کارکنان دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی این استان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد :  امروز پروژه پتروشیمی گلستان به گام آخر رسیده و فاز عملیاتی پروژه پتروشیمی گلستان با حضور رئیس جمهور آغاز خواهد شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان رتبه چهارم از نظر شاخص فقر هستیم و این موضوع در روستاها بیشتر است و توسعه روستا محور در دستور کار قرار گرفته و 110 روستا هدف قرار گرفته تا شاهد توسعه در این روستاها باشیم.
دکتر زنگانه بیان کرد: با تصمیمات خوبی که در سطح استانی و ملی گرفته می‌شود و اصلاح قوانینی که شکل می‌گیرد شاهد تسریع در عملیات توسعه‌ای استان باشیم.
وی اضافه کرد: در استان گلستان از زمان سفر ریاست محترم جمهور به گلستان 72 واحد تعطیل و غیرفعال به چرخه تولید بازگشته است.
استاندار گلستان تاکید کرد: استان گلستان از نظر صنعتی قابلیت توسعه دارد و عدم توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث شده بسیاری از محصولات تولیدی استان که محصولات با کیفیتی است به صورت خام فروخته می‌شود.
دکتر زنگانه گفت: ما انتظار داریم وزارت اقتصادی و دارایی با حمایت‌هایی که انجام می‌دهد و تشویق سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌های بزرگ کشوری شاهد حرکات رو به رشد در این بخش در استان گلستان باشیم.
وی اضافه کرد: هدفگذاری ما این است در صادرات به 500 میلیون دلار برسیم که با توسعه روابط دیپلماسی صورت گرفته به آینده امیدواریم و در همین راستا 38 توافق در سفر به ترکمنستان صورت گرفته و ارتباطات خوبی با قزاقستان و جمهوری‌های روسیه مثل تاتارستان برقرار شده که اتفاقات خوبی در همین بخش در سال 1402 رقم خواهد خورد.
استاندار گلستان بیان کرد: استان گلستان در کشت قراردادی محصولات کشاورزی رتبه اول کشور را دارد.
دکتر زنگانه درباره احیای خلیج گرگان گفت: موضوع خلیج گرگان یک موضوع ملی و بزرگ است چون در صورت خشک شدن خلیج گرگان کانون بزرگی از ریزگرد در شمال کشور رقم می‌خورد.
وی بیان کرد: پروژه علاج بخشی خلیج یک بسته کامل است که در کنار لایروبی کانال‌ها باید پمپاژ آب از دریا به خلیج را داشته باشیم و اقدامات دیگر بسته احیا خلیج گرگان به صورت کامل اجرا شود.
استاندار گلستان بیان کرد: بخش غربی خلیج با لایروبی کانال‌ها دوباره آبگیری شده و رنگ خلیج در حال نزدیک شدن به رنگ دریا و کاهش شوری آب خلیج شده است.
دکتر زنگانه بیان کرد: بحران آب در گلستان جدی است و با وجود هزینه یک هزار و 800 میلیارد تومانی اما همچنان به دلیل اینکه تامین آب شرب استان تک منبعی از آب زیرزمینی است ما با مشکل روبرو هستیم.
وی اضافه کرد: استان گلستان 95 درصد نیاز آب شرب خود را از منابع زیرزمینی تامین می‌کند.
استاندار گلستان بیان کرد: سد نرماب به عنوان یکی از طرح‌های مورد تاکید رئیس جمهور است و در برنامه داریم که این سد در اردیبهشت‌ماه آبگیری شود.
دکتر زنگانه گفت: نوروز امسال، گلستان به مقصد گردشگری تبدیل شده و با اقدامات انجام شده ماندگاری مسافر 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
وی گفت: هیچ دلیل برای عدم اجرای تله کابین گرگان وجود ندارد و ما همانطور که برای کسب مجوز تله‌کابین علی‌آبادکتول جنگیدیم، برای کسب مجوز تله‌کابین گرگان می‌جنگیم تا این مجوز گرفته شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار