رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس از آغاز طرح مایه‌کوبی (واکسیناسیون) رایگان ۳۳۰ هزار راس دام سبک و سنگین این شهرستان علیه ۲ بیماری "شاربُن و آبله" خبر داد و گفت: این طرح تا ۶۰ روز آینده ادامه خواهد داشت.

مایه‌کوبی ۳۳۰ هزار راس دام علیه "شاربُن و آبله" در گنبدکاووس آغاز شد

به گزارش گلستان 24،  نادر گوگلانی اظهار کرد: طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک و سنگین علیه این ۲ بیماری هر ساله در فصل بهار و تنها در یک نوبت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۳۰۰ هزار راس دام سبک در گنبدکاووس هر ۲ واکسن شاربن و آبله و ۳۰ هزار راس دام سنگین شامل گوساله و گاو فقط واکسن آبله را دریافت خواهند کرد.

رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس بیان داشت: طرح مایه کوبی دام‌های سبک و سنگین علیه ۲ بیماری شاربن و آبله در راستای اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود و تاکنون مورد خاصی از این ۲ بیماری و سایر بیماری‌ها در دام‌های این شهرستان مشاهده نشده است.

وی یادآور شد: اواخر سال قبل هم طرح واکسیناسیون رایگان ۳۰۰ هزار قطعه طیور بومی و روستایی عموما مرغ و خروس، گنبدکاووس علیه بیماری "نیوکاسل" انجام شد ضمن اینکه واحدهای صنعتی پرورش طیور این شهرستان هم واکسیناسیون‌های مورد نیاز را انجام می‌دهند.

گوگلانی همچنین از کشف، ضبط و معدوم سازی هفت هزار و ۷۴۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی تاریخ مصرف گذشته و فاسد شامل "گوشت قرمز، مرغ و آلایش خوراکی دام و طیور" طی سال گذشته در گنبدکاووس خبر داد و گفت: این مواد با دستور مقام قضایی معدوم شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار