معاون مجامع، توسعه مدیریت منابع آب ایران:

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: دولت سیزدهم تاکنون حمایت زیادی از بخش آب انجام داده و اعتبارات خوبی برای مدیریت منابع آب و تامین آن اختصاص داده است.

 اعتبارات خوبی برای مدیریت منابع آب اختصاص داده شده است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، هوشنگ ملایی امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت آب منطقه ای گلستان، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی و بهره‌وری پایین آب نسبت به تولید محصولات کشاورزی در کشور نسبت به دنیا، ضروری است از لگوی مناسب برای این بخش استفاده شود.

وی افزود:  معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: طی ۳۰ سال اخیر و با آغاز نهضت سدسازی، ۲۰۰ سد بزرگ و کوچک در کشور ساخته شد که ظرفیت حفظ آب در مخازن آن‌ها ۵۲ میلیارد متر مکعب است.

ملایی افزود: برخی استان ظرفیت ساخت سد را تکمیل کرده‌اند ولی استان‌هایی مانند گلستان در بخش مدیریت آب سد هنوز از متوسط کشوری عقب‌تر هستند.

وی ادامه داد: آب قوی ترین کالای اقتصادی به شمار می رود  و لزوم سرمایه‌گذاری برای استفاده بهینه از آن در مسیر رسیدن به توسعه ضروری است.

وی گفت: با توجه به خشکسالی و بهره‌وری پایین آب نسبت به تولید محصولات کشاورزی در کشور نسبت به دنیا، ضروری است از لگوی مناسب برای این بخش استفاده شود.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: بهره وری فعلی آب در بخش کشاورزی تولید ۱.۳ کیلوگرم محصول به ازای هر مترمکعب آب است که این رقم در دنیا بین ۲ تا سه کیلوگرم است.

ملایی افزود: تولید سالانه محصولات کشاورزی در کشور بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تن است که به دلیل کم‌آبی فعلی کشور سرمایه گذاری در این بخش باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی یادآور شد: توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از راه‌های استفاده از الگوی مناسب و مدیریت بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و تولید محصول است.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که باید بیشتر به فکر مدیریت بهره‌وری و حفاظت از منابع آب باشیم تا از آسیب احتمالی کم‌آبی در امان بمانیم.

ملایی گفت: نقش مشارکت مردم در این حوزه بسیار موثر است و همه باید مشارکت را در مدیریت و حفاظت از آن سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: شعار دولت سیزدهم مدیریت منابع آب با اجرای طرح‌های نیمه تمام است.

ملایی بیان کرد: دولت سیزدهم تاکنون حمایت زیادی از بخش آب انجام داده و اعتبارات خوبی برای مدیریت منابع آب و تامین آن اختصاص داده است.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار