رییس اتاق اصناف گنبدکاووس:

رییس اتاق اصناف گنبدکاووس از فعالیت ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در مناطق شهری و روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: این واحدها در قالب ۵۰ اتحادیه و رسته شغلی و در سه بخش تولیدی، توزیعی و خدماتی مشغول فعالیت هستند.

۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در گنبدکاووس فعالیت دارند

به گزارش گلستان 24، مهدی عبدلی روز پنجشنبه به مناسبت اول تیرماه روز اصناف به خبرنگاران بیان داشت: علاوه بر واحدهای دارای پروانه کسب در گنبدکاووس حدود ۲ هزار واحد صنفی فاقد پروانه نیز در این شهرستان فعالیت دارند که بخشی از آنها در حال انجام فرایند اداری جهت اخذ پروانه هستند.

وی با تبریک روز اصناف به همکاران خود و کسبه گنبدکاووس، افزود: واحدهای بدون پروانه کسب غالبا به سبب مشکلات اقتصادی و عدم رونق کسب و کار، بعضا تغییر شغل می‌دهند و همین علت و نیز بزرگی وسعت شهرستان و کمبود نیروی بازرس سبب شده تا از دید بازرسان اتاق اصناف دور بمانند.

عبدلی به ایام تحویل اظهارنامه مالیاتی از سوی کسبه هم اشاره کرد و گفت: مطابق آمار ارائه شده از سوی اداره امور اقتصادی ۴۵ درصد بازاریان گنبدکاووس هنوز اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۱ خود را تحویل ندادند و باتوجه به تمدید مهلت ۱۰ روزه، انشاالله کسبه بازقی مانده اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به زمان فعلی (خردادماه) بازبودن سامانه امور مالیاتی برای ثبت اظهارنامه از سوی واحدهای صنفی، افزود: این زمان کافی نیست و باید حداقل سه ماه برای این موضوع سامانه باز باشد تا کسبه با آسایش خیال نسبت به تکمیل اظهارنامه مالیاتی خویش اقدام کنند.

رییس اتاق اصناف گنبدکاووس ادامه داد: متاسفانه تورم و افزایش قیمت اجناس و کالاها طی سال‌های اخیر سبب شده تا ارقام مالیاتی باوجود ثابت بودن درصد آن، افزایش یابد و این مشکلاتی را برای کسبه و بازاریان ایجاد کرده و آنها باید در کنار آن مالیات هزینه‌های اجازه محل کسب، آب، برق و گاز، کارگری و حمل و نقل کالاها را که آن هم هرسال افزایش می‌یابد، پرداخت کنند.

عبدلی گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر به سبب شیوع ویروس کرونا و در ادامه برخی حوادث و اغتشاشات نیمه دوم سال گذشته مشکلاتی را برای بازاریان و کسب و کار آنها ایجاد کرد که باید از سوی امور مالیاتی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: البته جلساتی در این خصوص با اداره امور اقتصادی گنبدکاووس برگزار شد اما چون قوانین مالیاتی در سطح ملی وضع می‌شود، مسائل و مشکلات کسبه را به اتاق اصناف کشور منتقل کردیم.

عبدلی همچنین از الکترونیکی شدن صدور مجوز پروانه کسب از سال گذشته هم خبر داد و گفت: هم اکنون پروانه‌های کسب تمدیدی ظرف ۴۸ ساعت و پروانه‌های جدید ظرف یک هفته تا ۱۰ روز صادر می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار