مدیر کل پنبه و دانه های روغنی وزارت جهاد:

مدیر کل پنبه و دانه های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته 90سایت الگوی ترویج در کشور ایجاد کردیم که نقش مهمی در توسعه کشت از جمله پنبه داشته است.مدیر کل پنبه و دانه های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته 90سایت الگوی ترویج در کشور ایجاد کردیم که نقش مهمی در توسعه کشت از جمله پنبه داشته است.

ایجاد 90 سایت الگوی ترویج  در کشور

به گزارش خبرنگار گلستان 24، ابراهیم هزار جریبی صبح چهارشنبه سومین کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، اظهار کرد:  کشت پنبه و توسعه آن نیازمند اجرای راههای تشویقی است که دولت نیز با جدیت به دنبال آن است.

وی افزود:  دولت در نظر دارد با شیوه های فنی تا 4 سال آینده در تولید پنبه  در کشور تودکفا شویم.

هزار جریبی ادامه  داد: افزایش بهره وری، جایگزین کردن زراعت های آب بر با پنبه و انتقال کشت صیفی جات به گلخانه و اختصاص اب این محصول به کشت پنبه به جرات میتوان گفت که میت. انیم در این کشت خودکفا شویم.

وی افزود:کارخانه بذر پنبه استان که در گذشته تعطیل شده بود احیا شده است و هم اکنون کشورما در تولید بذر خودکفا شده است.

هزار جریبی بیان کرد:، در حال حاضر 90 میلیارد تومان برای کماین پنبه تصویب شده  و جزو اولین مصوبات بوده 100 میلیارد تسهیلات کم بهره برای کارخانجات پنبه پاک کنی در نظر گرفته شده است اگر چه سال گذشته پرداخت تسهیلات فقل شد و تعرفه واردات را در زمان برداشت پنبه 15 درصد تصویب کردیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار