مدیر صندوق بازنشستگی کشوری:

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گلستان گفت:صندوق بازنشستگی کشور به دلیل وجود بر خی قوانین قدیمی و اجبار برای پرداخت به برخی بازنشستگان که زیر مجموعه آن نیستند در چند سال اخیر دچار بحران های زیادی شد که این بحران ها فقط با وضع قوانین جدید توسط نمایندگان مجلس رفع می شود.

بحران  مالی صندوق با قوانین جدید رفع می شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد براری صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: میانگین حقوقی که به این تعداد بازنشسته ها پرداخت می شود مبلغ 11 میلیون و 400هزار تومان است.

وی افزود: تعداد 29 هزار و 274 نفر بازنشسته در استان وجود دارد که از این تعداد 6 هزار و 291 نفر وظیفه بگیر هستند.

براری بیان کرد: چنانچه این مسایل حل نشود بدون شک صندوق دچار ورشکستگی می شود.

براری ادامه داد: در حال حاضر خبر همسان سازی حقوق بازنشستگان به عنوان یک خبر خوش، بعد از سال ها موجب شده تا بازنشستگان امید بیشتری برای رفع مشکلات مالی خود داشته باشند.

وی گفت: در همین راستا بر ای همسان سازی حقوق ها مبلغ 9 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امید داریم هر چی سریعتر طبق قولی که داده شده تا آخر تیرماه اجرایی شود.

وی افزود: چندسالی است که صندوق برای پرداخت ها به دلیل حجم پرداختی هایی که به آن تحمیل شده نیازمند حمایت دولت است و باید از حالت حمایتی خارج شود.

مدیر صندوق بازنشستگی گلستان بیان کرد: این صندوق در استان گلستان به فرزندان بازنشستگانی که در حال دریافت مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا هستند، مبلغ 6 میلیون برای کارشناسی ارشد و 8 میلیون برای دانشجویان مدرک دکترا وام پرداخت می کند.

وی افزود: از سال 1400 نیز پرداخت وام های ازدواج مختومه مانده بود که امسال راه اندازی شد و مقرر شد که فرزندان بازنشستگانی که از سال 98 ازدواج کرده اند می توانند این وام را به مبلغ 35 میلیون تومان با نرخ 4 درصد پرداخت دریافت کنند.

وی گفت: وام ضروری بازنشستگان نیز هر ماه به مبلغ 30 میلیون با بازپرداخت سه ساله و 4درصد به آنها پرداخت می شود.

وی در رابطه با ایجاد مرکز رفاهی برای بازنشستگان استان هم، اظهار کرد: با پیگیری های صندوق و حمایت استاندار مقرر شده تا زمینی در جاده ناهارخوران به این صندوق واگذار شود که مشخص شده اما فعلا مشکل معارض دارد که به محض رفع آن صندوق کار اجرایی را شروع می کند و چنانچه این برنامه اجرایی شود این مجتمع تفریحی یکی از بزرگترین و مجهزترین مجتمع ها در کشور خواهد بود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار