رییس کانون وکلای دادگستری گلستان:

رییس کانون وکلای دادگستری استان گلستان گفت: اجرای طرح تسهیل در حوزه وکالت نه تنها وکیل ساز نیست که فساد آور است.

طرح تسهیل فساد آور است وکیل ساز نیست/هیچ مشکلی نیست که با تعامل حل نشود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حمید رضا مومن امروز در مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس کانون وکلای دادگستری و هفدمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت دادگستری گلستان‌ اظهار کرد: وکیل بودن هزینه دارد و  وکلایی هستند که به علت نداشتن درآمد مناسب، هزینه تمدید پروانه فعالیت را ندارند و حتی از پس هزینه‌های دفتر وکالت بر نمی‌آیند.

وی افزود: وقتی با اجرای طرح تسهیل افراد بدون توجه به کیفیت علمی وارد این حرفه می شوند و اثرات مخربی برای جامعه خواهد داشت چرا که ممکن است بسیاری از آنان به دلیل فقدان پرونده دست به کارهای غیر متعارف و یا فساد انگیز داشته باشند.

مومن  افزود:  برخی در برابر کلمه استقلال به شدت مقاومت می کنند و این در حالی است که استقلال کانون وکلا به معنی تقابل نیست و استقلال کانون به معنی خودگردان بودن آن است نه اینکه ما در مقابل حاکمیت ایستاده ایم.

وی بیان کرد:  کانون وکلا تنها نهادی است که با بودجه مستقل و خودگران اداره می شود و از هیچ بودجه دولتی بهره مند نیست.

مومن گفت: طرح تسهیل مشکلات زیادی برای  جامعه وکالت ایجاد کرده به طوری از طرح تسهیل به عنوان مردودین آزمون وکالت نام می برند.

وی ادامه داد: طرح تسهیل از طرف کمیسیونی تصویب می شود که در واقع ربطی به آن ندارد و آن هم کمیسون اقتصادی مجلس است و این در حالی است که حتی کمیسیون حقوق مجلس هم با آن مخالف بود اما تصویب شد.

وی افزود:  به دنبال اجرایی شدن این طرح و مخالفت های کانون های وکلای وکلتی سراسر کشور چندین نشست با نمایندگان مجلس و همچنین ریاست دستگاه قضا انجام و مقرر شد اصلاحات ارایه شده مورد کارشناسی قرار گیرد.

گفتنی است، در این مراسم ۱۴ نفر از کارآموزان وکالت گلستان مراسم تحلیف خود را به جای آورده و آوازه فعالیت به عنوان وکیل پایه دادگستری را دریافت کردند.

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار