رییس اداره آب و فاضلاب گالیکش:

رییس اداره آب و فاضلاب گالیکش گفت: این شهرستان ۹ هزار و ۸۰۰ مشترک شهری و ۱۰ هزار و ۲۰۰ مشترک روستایی دارد و همچنین ۱۱ روستای آن به دلیل داشتن چشمه و شبکه مستقل با مدیریت دهیاران تحت پوشش آب و فاضلاب نیستند.

۱۱ روستای گالیکش تحت پوشش آب و فاضلاب نیستند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عبدالوهاب قزلجه افزود: چاه آب آشامیدنی روستاهای تنگراه و ترجنلی چند سال قبل حفر شد اما به دلیل نبود اعتبار راکد باقی ماند تا اینکه در دولت سیزدهم از محل اعتبارات دولتی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای تجهیز و ساخت خط انتقال آن هزینه شد.

وی ادامه داد: به دلیل کافی نبودن اعتبارات تکمیل آن به تعویق افتاد تا اینکه با پیگیری بخشداری و شوراهای روستایی و مشارکت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی اهالی این پروژه به سرانجام رسید و چاه مورد نظر وارد مدار شد.

ییس اداره آب و فاضلاب گالیکش اضافه کرد: قبلا هر کدام از این روستاها هر طول شبانه روز پنج ساعت آب داشتند که این نگرانی برطرف شده اما انتظار داریم مردم مصرف آب خود را برای جلوگیری از فشار به منابع آب زیرزمینی مدیریت کنند.

قزلجه گفت: همچنین ۱۳ روستای دیگر گالیکش از جمله کیارام، محمدآباد و ینقاق به دلیل کاهش سطح و خشکی چشمه‌ها درگیر کم آبی هستند که امیدواریم با تلاش دولتمردان و همراهی بیش از بیش اهالی منطقه هرچه زودتر چاه‌های جدید برای کمک به رفع بحران کم آبی در این مناطق حفر و تجهیز شود.

وی نیازآبی اهالی روستاهای گالیکش را ۱۷۰ لیتر در ثانیه و ساکنان مناطق شهری را ۱۶۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: هم اینک ۵۰ لیتر در ثانیه در بخش روستایی و ۵۰ لیتر در ثانیه در بخش شهری کمبود آب داریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار