مدیرکل استاندارد گلستان:

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: توسعه نظام کیفی سازی محصولات و اقتصاد دانش بنیان ضروری و روند تجاری سازی را تسریع میکند.

توسعه نظام کیفی سازی محصولات روند تجاری سازی را توسریع می کند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید مهدی حسینی در نشست با رئیس پارک علم و فناوری استان، اظهار کرد: یکی از محورهای این توسعه کیفی، قرار دادن محصولات دانش ‌بنیان زیر چتر نظام استاندارد سازی واحد است .

وی گفت: استاندارد بودن محصولات دانش‌بنیان و تدوین سازو کارهای خاص اعطای گواهی استاندارد به این محصولات می ‌تواند گام مهمی در باز شدن درهای بازار مصرف به روی این کالاهای فناورانه باشد.

حسینی در ادامه افزود: این مسئله باعث خواهد شد که روند تجاری سازی و فروش بیشتر کالاهای ساخت ایران و دانش بنیان تسریع شود.

وی در ادامه شرکت‌ های دانش‌بنیان را جهادگران عرصه تولید عنوان و تاکید کرد: محصولات دانش بنیان با قرار گرفتن در نظام استاندارد سازی و ارزیابی انطباق می توانند گواهی دانش نماد دریافت کنند.

دبیر شورای استاندارد استان، رشد درآمد و تولید ملی را در گروی استاندارد سازی محصولات دانش بنیان و زیرساخت صنعتی آن دانست و گفت: سازمان ملی استاندارد ایران بسته ویژه ای نیز برای تسهیل شرایط این شرکت ها در اخذ استاندارد دانش بنیان فراهم کرده است.

 حسینی بیان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران از سال ۹۶ تاکنون به مبحث شرکت ‌ها و محصولات دانش‌ بنیان ورود کرده و در زمینه تدوین استاندارد برای صنایع و فناوری های نوظهور به کمک کارشناسان این حوزه نیاز دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار