با پیگیری‌های استانداران گلستان، مازندران و گیلان در جلساتی جداگانه با دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور و مهندس نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد ارقام برنج پرمحصول فجر، ندا و شیرودی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

برنج پرمحصول کشاورزان گلستان خرید تضمینی می شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی محمد زنگانه در جلسه ای که به ریاست نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و با حضور استانداران استان‌های شمالی گلستان،گیلان، مازندران و متعاقب جلسه با معاون اول رییس جمهور برگزار شد، مقرر  شد ، برنج‌های ارقام پرمحصول انبارها و شالیکوبی‌های این استان‌ها به صورت تضمینی با همکاری شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و شرکت حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان خریداری شود.

 همچنین برنج‌های تولید شده از ارقام یاد شده در سال زراعی جاری نیز در راستای حمایت از تولید داخلی و همچنین صرفه‌جویی ارزی خریداری می شود.

در این جلسه عنوان شد با خط اعتباری ۲.۵ هزار میلیارد تومانی اخذ شده از بانک مرکزی برای اولین بار در کشور خرید تضمینی برنج در کشور انجام می‌شود.

زنگانه در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های دولت  اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس اعلام سامانه انبارها ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن انواع برنج داخلی در استان موجود است که خرید تضمینی برنج موجوددر انبارهای گلستان اقدام حمایتی ویژه‌ای از شالیکاران استان خواهد بود

گفتنی است، ۸۰ درصد برنج تولید شده در گلستان از نوع فجر است و تصمیم اتخاذ شده کمک ویژه‌ای به کشاورزان شالی کار گلستانی می کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار