مدیر عامل مخابرات منطقه گلستان:

مدیر عامل مخابرات منطقه استان گلستان گفت: از زمان اجرای فیبر نوری تا کنون مردم استان رضایتمندی زیادی از اجرای طرح دارند.

رضایتمندی مردم از اجرای طرح فیبر نوری / 600 هزار مشترک ثابت  در استان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، غلامعلی شهمرادی صبح امروز در نشست قرار گاه خبری  شهید همدانی  که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته سرعت بالایی به بحث فیبرنوری دادیم و نهضت فیبرنوری در سطح کشور پیگیری می‌شود و طرحی به عنوان «نجما» را دنبال می‌کنیم تا ارائه خدمات مخابراتی بر بستر فیبرنوری توسعه یابد و گلستان جزء استان‌های پیشتاز در این زمینه بوده است.

وی گفت:  مردم در این طرح سرعت های بالای ۱۰۰ مگ را تجربه خواهند کرد.

شهمرادی گفت: در سیم مسی حداکثر سرعت ۱۶ مگ می‌رسد و آن هم تنها در نقاطی است که شبکه خوبی داشته باشیم و فاصله زیادی بین مراکز مخابراتی با منازل و یا اماکن تجاری مشترکان نباشد.

مدیر عامل مخابرات منطقه  گلستان افزود: در راستای بحث عدالت محوری توجه مخابرات به بحث توسعه روستایی جدی است چرا که ۴۷ درصد جمعیت استان روستایی است و بیان نیز شد که ۵۰۰ روستا به فیبرنوری مجهز شدند.

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال 219 طرح مخابراتی با اعتباری بالغ بر 310 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل مخابرات منطقه گلستان با بیان اینکه گلستان یکی از استان های پرسرقت در حوزه سرقت کابل های مخابراتی است، اظهار کرد: سال گذشته تعداد 21 هزار مورد تجهیزات مخابراتی به مبلغ 18 میلیارد تومان سرقت شده است.

وی بیان کرد:  امروز سرقت تجهیزات مخابراتی به یک معضل برای مخابرات و مردم تبدیل شده است و مشکلات ارتباطی زیادی را بوجود آورده است.

به گفته شهمرادی در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ هزار مشترک ثابت در شهر و روستا‌های استان و نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشترکان تلفن همراه داریم ولی نزدیک به دو میلیون تلفن همراه در سطح استان گلستان وجود دارد یعنی به ازای هر گلستانی در دو سیمکارت فعال دارد که می‌تواند با آن تماس بگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار