سرپرست شرکت آب و فاضلاب گلستان:

سرپرست شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: با توجه به این که استان در بخش آب و فاضلاب از برنامه های توسعه عقب است، با کمک بخش خصوصی می توان توسعه را شتاب داد.

بخش آب و فاضلاب از برنامه های توسعه عقب مانده است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، ابوالفضل رحیمی در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت برنامه های هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: طرح تصفیه فاضلاب شهری برای تامین آب مجتمع پتروشیمی گلستان و شهرک هزار هکتاری اترک در دست پیگیری است.

به گفته وی گلستان ۵۵۰ هزار مشترک آب دارد که برای بهره‌برداری این مشترکان از آب آشامیدنی ۱۳ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با ۳۵۰ هزار مکعب مخزن ایجاد شده است.

وی طرح های آغاز ساخت این شرکت در دهه فجر امسال را شامل جذب و تجهیز ۶ حلقه چاه ، چهار مخزن، ۲۳ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۴.۷ کیلومتر شبکه توزیع آب، چهار ایستگاه پمپاژ آب و بهسازی یک چشمه اعلام کرد.

رحیمی افزود: برای طرح‌ها شامل بهره‌برداری از ۱۴۲ طرح و آغاز ساخت ۲۷ طرح پروژه است.

وی ادامه داد: طرح های آماده بهره برداری در ۱۴۲ روستا و هفت شهر شامل حفر و تجهیز پنج حلقه چاه، ۳۲ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، ۴۵ کیلومتر خط انتقال، هفت کیلومتر خط انتقال فاضلاب، ساخت یک ایستگاه پمپاژ آب و یک ایستگاه پمپاژ فاضلاب و ایجاد ۲۶ هزارمتر مکعب تصفیه خانه و بهسازی چهار دهنه چشمه است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: بهره‌برداری از ۱۴۲ طرح مرتبط با تقویت پوشش دسترسی به آب و آغاز ساخت ۲۷ طرح با مجموع سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت امسال ، جمعیتی بالغ بر ۳۳۸ هزار نفر را از خدمات مرتبط با آن شامل رفع مشکل کم‌آبی بهره‌مند خواند کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار