مدیر عامل آب منطقه ای گلستان:

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان گفت: در میان طرح‌های در دست اجرا، سد نرماب مینودشت مهم‌ترین پروژه تامین آب استان به شمار می رود که ساخت بدنه این سد به پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد رسید.

پیشرفت 93 درصدی سد نرماب/بیش از 4 هزار حلفه چاه کشاورزی و صنعتی هوسمند هستند

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، ایرج حیدریان ظهر امروز در نشست قرارگاه خبری شهبد همدانی که به مناسبت برنامه های هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: بهره برداری از سد نرماب نیاز آب آشامیدنی حدود یک چهارم جمعیت گلستان را برطرف خواهد کرد.

وی ادامه داد: گلستان در کنار خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران وضعیت بحرانی برای تامین منابع آبی در کشور دارند که یکی از دلایل آن تغییر اقلیم، کاهش بارش و خشکسالی شدید است.

حیدریان به وضعیت آب موجود در سدهای گلستان اشاره کرد و گفت: ۶.۴ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای استان ذخیره شده که این مقدار معادل ۲.۶ درصد از ظرفیت مجموع این سازه‌ها است.

به گفته وی این مقدار ذخیره آبی در اواخر مرداد ماه سال قبل ۱۵ میلیون متر مکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۳۵ شمارشگر هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی و صنعتی استان نصب شده و طبق برنامه‌ریزی این تعداد تا پایان امسال به ۲ هزار شمارشگر افزایش خواهد یافت.

به گفته وی اکنون چهار هزار و ۷۳۵ حلقه چاه کشاورزی و صنعتی گلستان مجهز به شمارشگر هوشمند هستند که این تعداد معادل ۲۷ درصد کل چاه‌های آب مجاز استان است.

وی بیان کرد: به جز این اعتبارات سفر استانی، دولت سیزدهم تاکنون ۱۷ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل ۱۳ طرح‌های مهم‌ و اولویت دار تامین آب در گلستان سرمایه گذاری کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان با تاکید بر جدی‌بودن تهدید خشکسالی و ضرورت حفظ منابع آب زیرزمینی در استان گفت: مدیریت زراعت شالی به شیوه سنتی و حفظ منابع آبی برای کشاورزی و باغداری باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: گلستان در کنار خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران وضعیت بحرانی برای تامین منابع آبی در کشور دارند که یکی از دلایل آن تغییر اقلیم، کاهش بارش و خشکسالی شدید است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان گفت: دولت سیزدهم در سفر استانی سال ۱۴۰۰ برای رفع مشکل تامین آب آشامیدنی مردم استان اجرای ۶ طرح با اعتبار ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال را تصویب کرد که تاکنون هزار میلیارد ریال از این مبلغ تخصیص یافت.

 حیدریان گفت: این طرح‌ها شامل آبرسانی گرگان، آزادشهر و رامیان، مجتمع نوار مرزی، سد نرماب ، سد آقدکش و علاج بخشی سد وشمگیر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار