استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به گلستان 80 هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی افتتاح می شود.

افتتاح بیش از 80 هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی درسفر ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، علی محمد زنگانه صبح امروز در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: پتروشیمی و سیکل تکمیلی برق علی آباد کتول از مهم ترین طرح هایی اقتصادی در سفر ریاست جمهوری خواهد بود 

وی افزود: کل طر ح های عمرانی که در سفر ریاست جمهوری افتتاح، کلنگ زنی و ساخت اغاز عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد یکهزار و 563 طرح با اعتبار  13 هزار و 851 میلیارد تومان است .

زنگانه بیان کرد: در راستای افتتاح و یا کلنگ زنی این طرح ها در سفر ریاست جمهوری 39 هزار و 378 شغل قرار است ایجاد شود.

وی افزود: بیش از 900 میلیارد تومان دولت سیزدهم در حوزه ساخت نرماب انجام داده است و در اولویت برنامه های استان نیز قرار دارد از دیگر برنامه هایی است که امیدواریم در سفر امیدواریم ابگیری آن انجام شود.

استاندار گلستان بیان کرد: اجرای طرح فیبر نوری یکی دیگر از پروژه های توسعه ای استان در راستای هوشمند سازی استان است که مراحل پایانی خود را میگذراند و همه شهر ها و روستاهای استان را تحت پوشش قرار داده است و 840 میلیارد تومان هم هزینه در بر داشته که همزمان با سفر ریاست جمهوری نیز افتتاح می شود.

وی ادامه داد: بیش از 93 میلیارد تومان از مطالبات مشکوک بانکی در استان وصل و به بانکها بازگشته است و برای دیگر  ابر بدهکاران بانکی نیز پرونده تشکیل و در حال پیگیری است.

زنگانه گفت: بیش 25 درصد سموم کشاورزی کشور ، 10 درصد تولید خوراک دام و طیور کشور ، وجود واحدهای تولید داروهای ضد سرطان ، 15 درصد ذغال سنگ کشور ، 30 درصد تولید نئوپان و محصولات وابسته ، 15 درصد تولید روغن خوراکی کشور ، وجود واحدهای تولیدی دانش بنیان در حوزه مواد ضدعفونی و تجهیزات پزشکی ، تولید انحصاری ید از مهمترین صنایعی است که در استان در حال فعالیت می باشند و سهم مناسبی از کل تولید کشور را دارند .

وی بابیان اینکه در توسعه صادرات نیز توانسته ایم رشد اقتصادی خوبی به دست بیاوریم هم گفت: میزان صادرات گلستان از نظر وزنی نیز با رشدی 25 درصدی نسبت به مدت مشابه قبل از آن به 791.5 هزار تن رسیده است .

زنگانه  افزود: ارزش هر تن کالای صادراتی استان در پایان سال 1400 برابر 455 دلار بود که با رشدی 36 درصدی در پایان سال 1401 به 617 دلار رسیده است .

وی بیان کرد: مقاصد صادراتی استان از 25 کشور پیش از دولت سیزدهم به 33 کشور در حال حاضر رسیده است که به بیش از 10 کشور اروپایی در اوج تحریم ها ، 2 کشور آفریقایی و مابقی به سایر کشورهای آسیایی و همسایگان کشورمان صادرات داشته ایم  و  هدفگذاری صادرات استان تا پایان سال 1404 به میزان 500 میلیون دلار می باشد .

استاندار بیان کرد: در طول 2 سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از 14616.5 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 235 واحد تولیدی استان پرداخت شده است .

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار