مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان گفت: میزان استفاده گلستانی‌ها از کارت سوخت شخصی حدود ۴۸ درصد است که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی این رقم تا پایان سال جاری باید به ۹۰ درصد برسد.

۴۸ درصد گلستانی‌ها از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند

به گزارش گلستان 24، سیدمحمد حسینی  اظهار کرد: به دلایل نامشخص مردم همچنان تمایل به استفاده از کارت سوخت شخصی ندارند اما با مصوبه جدید، ظرفیت کارت سوخت جایگاه‌ها محدود است و هر جایگاه یک کارت سوخت با هفت هزار لیتر سهمیه و ۲۵۰ تراکنش دارد.

وی بیان کرد: تمایل کم مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی، دریافت نکردن کارت‌های سوخت صادر شده انباشته شده در شرکت پست و استفاده از خودروهای تک سرنشین به ویژه در فصل بازگشایی مدارس در کنار تردد همیشگی مسافران، از عوامل اصلی شلوغی پمپ بنزین‌های گلستان است.

به گفته وی براساس آخرین آمار جمع‌بندی شده، سه هزار و ۸۵۶ کارت سوخت خوردهای شخصی مردم گلستان در ادارات پست شهرستان‌های گلستان انباشته شده که از این تعداد هزار و ۸۰۰ کارت متعلق به گرگان است.

وی افزود: همه این موارد در کنار یکدیگر ناترازی حامل‌های سوخت ایجاد کرده و سبب تشویش اذهان عمومی در زمینه بروز مباحث و شایعاتی در خصوص گرانی قیمت بنزین شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان گفت: بازگشایی مدارس سبب افزایش میزان مصرف بنزین در استان شد بطوری که در روزهای اول و سوم مهر ماه سال جاری در گرگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شد در حالی که مصرف روزهای دیگر این شهر ۸۰۰ هزار لیتر است.

وی یادآور شد: این شرکت دارای ۸۰ جایگاه عرضه بنزین و گازوئیل، ۶۰ جایگاه سی ان جی و ۱۷۸ فروشنده داخل شهری و روستایی در گلستان است.

وی اظهار کرد: در کنار تامین و توزیع سوخت برای خودروها، موظف به تامین سوخت برای ماشین آلات کشاورزی به تعداد ۳۸ هزار دستگاه، کوره‌های آجرپزی، شیلات، نیروگاه برق علی‌آبادکتول، صنایع تبدیلی، سوخت دوم نانوایی‌ها و مرغداری‌ها هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار