مدیرکل محیط زیست گلستان:

مدیرکل محیط زیست گلستان شرایط اکوسیستم خلیج گرگان را بحرانی اعلام کرد و گفت: با تکمیل پروژه لایروبی خلیج گرگان خطر زیست محیطی بزرگی از استان گلستان و شمال کشور دور می‌شود.

 تکمیل لایروبی خلیج گرگان خطر زیست محیطی بزرگی را از گلستان دور میکند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حمدرضا کنعانی امروز در جلسه کارگروه احیا و علاج بخشی خلیج گرگان با حضور وزیر کشور در اسکله بندرترکمن، اظهار کرد:  در صورت ورود آب کانال آشوراده به خلیج گرگان،سطح آب این پهنه آبی حدود ۷۰ سانتی‌متر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: یکی از راه‌های عبور این پهنه آبی از وضعیت نامناسب فعلی، تکمیل عملیات لایروبی و ورود آب دریای خزر به این خلیج است.

مدیرکل محیط زیست گلستان تاکید کرد: مفاد پانزده‌گانه احیای خلیج باید یکی پس از دیگری انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت پمپاژ آب به خلیج گرگان از طریق کانال آشوراده بیان کرد: علاوه بر این، حق آبه رودخانه های شور و شیرین نیز برای خلیج گرگان باید مورد توجه قرار بگیرد.

احمد وحیدی صبح امروز پنجشنبه وارد گلستان شد.

بازدید و افتتاح متمرکز فاز اول طرح‌های لایروبی قرارگاه شهید لولایی و لایروبی خلیج گرگان، دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، افتتاح طرح‌های مزرعه نمونه، بازدید از قرارگاه مردمی تحول اجتماعی، بازدید از دبیرخانه ستاد انتخابات گلستان و برگزاری جلسه با مسئولان استان از جمله برنامه‌های وزیر کشور در سفر یک روزه به گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار