سرپرست اداره‌کل امور عشایر گلستان از اختصاص ۳۸۵ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به عشایر استان خبر داد و گفت: این تسهیلات برای طرح‌های مرتبط با زنجیره تولید، گردشگری، صنایع دستی و گیاهان دارویی قابل پرداخت است.

۳۸۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به عشایر گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان 24، احمد پرتانی اظهار کرد:   تسهیلات تبصره ۱۸ بعد از ابلاغ به بانک‌های استان تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به طرح‌های ارائه شده از سوی عشایر متقاضی پرداخت می‌شود و پیش‌بینی می‌شود ۲۳۰ نفر از عشایر گلستان بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: از شروع فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به حدود ۵۰۰ نفر از عشایر استان در قالب دامدار کارت، زنجیره گوشت قرمز، تبصره ۱۶ و صندوق توسعه ملی پرداخت شد.

پرتانی بیان کرد: با وجود اینکه گلستان به لحاظ نسبت دام و جمعیت عشایر رتبه بیستم کشور را در اختیار دارد بر اساس آمار جذب تسهیلات در جایگاه چهارم قرار گرفته‌ است.

وی اولویت سازمان امور عشایری را صیانت از پایداری اشتغال دانست و گفت: تلاش داریم عشایر با دریافت تسهیلات در بخش‌های مختلف با محوریت صنایع دستی و گردشگری بتوانند اشتغال پایدار برای خود و خانواده‌هایشان همراه با درآمد مناسب ایجاد کنند.

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان با اشاره به خسارت بارندگی‌ اخیر اظهارکرد: بارندگی‌ ۲ هفته قبل علاوه بر تاثیر مثبت در افزایش رطوبت خاک و بهبود روند رشد علوفه‌ها، باعث بروز ۹۰ میلیارد ریال خسارت به راه‌های دسترسی و ابنیه عشایری شد.

پرتانی افزود: همکاران مشغول ساماندهی راه‌های عشایری در منطقه آجی‌سونارلی به سمت پاشاویلی هستند و تاکنون بیش از ۷۰ کیلومتر از مسیرهای عشایر استان گلستان خسارت دیده از سیلاب‌های ۲ هفته قبل بازگشایی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار