سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان:

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: ۲۹۲ هزار هکتار از زمین کشاورزی این استان در سال زراعی جاری به زیر کشت قراردادی گندم می‌رود.

۲۹۲ هزار هکتار زمین کشاورزی گلستان به زیرکشت قراردادی گندم می‌رود

به گزارش گلستان 24، روح الله مهری  در نشست خبری، اظهار کرد: از این سطح، ۸۳ هزار هکتار زمین آبی و ۲۰۹ هزار هکتار دیگر دیم است که برای نخستین بار زیر پوشش کشت قراردادی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بهره‌برداران کشت گندم گلستان از فردا ( یکشنبه) می‌توانند برای برخورداری از مزایای کشت قراردادی این محصول به مراکز خدمات جهادکشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کرده و از کارشناسان برای ثبت نام راهنمایی دریافت کنند.

وی یادآور شد: پوشش بیمه زمین زیر کشت طرح و دریافت هزینه آن در زمان تحویل محصول و لحاظ ۲۰ درصد تخفیف، پرداخت ۱.۵ میلیون ریال بابت تحویل هر تُن گندم به مراکز خرید تضمینی دولتی در قالب بسته تشویقی از جمله مزایای طرح کشت قراردادی گندم در سال زراعی و حمایت از بهره‌برداران استان است.

به گفته وی سال زراعی قبل اداره غله و خدمات بازرگانی استان گلستان توانسته بود رتبه سوم اجرای طرح کشت قراردادی گندم را در زمین های آبی در میان استان های کشور به خود اختصاص دهد.

سال زراعی قبل بهره‌برداران در گلستان مقدار ۵۵۰ هزار تُن گندم تولیدی خود را به رغم مواجه با خشکسالی شدید، به دولت فروختند.

برای سال زراعی جدید قیمت تضمینی گندم از سوی دولت تاکنون اعلام نشده است.

استان گلستان هرساله حدود ۴۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی خود را به کشت گندم اختصاص می‌دهد.

پوشش کشت قراردادی دانه روغنی

مهری افزود: امسال در طرح کشت قراردادی محصولات زراعی این اداره کل، سازمان مرکزی دانه های روغنی شامل کلزا، گلرنگ و کاملینا را قرار داده است که بهره‌برداران می‌توانند از این طرح حمایتی استفاده کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار