مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس:

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس گفت: ۱۰۰ پارچه روستای این شهرستان مرزی با وسعت افزون بر هزار و ۲۰۰ هکتار که از چند دهه قبل تاکنون در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی ساخته شده است، با قیمت مصوب به مردم واگذار می‌شود.

۱۰۰ روستای ساخته‌شده در اراضی ملی گنبدکاووس به مردم واگذار می‌شود

به گزارش گلستان 24، مرتضی صابری اظهار کرد: واگذاری این روستاها در راستای مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال و انفال و با تایید شورای نظارتی استان گلستان انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه اراضی این روستاها پس از تغییر و تحول توسط ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل می‌شود اضافه کرد: این اداره براساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان اراضی تحویلی را با قیمت مصوب به روستاییان واگذار می‌کند.

صابری ادامه داد: تاکنون ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی گنبدکاووس در ۸۰ روستای این شهرستان تحویل بنیاد مسکن شده است.

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس بیان کرد: بخشی از عرصه‌های تحویلی به بنیاد مسکن در ۸۰ روستا به تعداد ۶۰۰ قطعه زمین طبق ماده چهار قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن (طرح نهضت ملی مسکن) برای احداث مسکن افراد فاقد خانه اختصاص یافته است.

وی همچنین از فراهم شدن اعتبار مورد نیاز برای احداث و تعمیر مسکن در روستای سیل‌زده عباس آباد گنبدکاووس خبر داد و گفت: در جریان سیلاب آبان ماه امسال، ۲۴ واحد مسکونی این روستا دچار خسارت شد.

صابری افزود: از منازل مسکونی آسیب دیده روستای عباس آباد گنبدکاووس، ۶ واحد نیاز به احداث دوباره و ۱۸ واحد هم نیاز به تعمیرات دارند.

وی اضافه کرد: سقف تسهیلات پیش بینی شده از منابع استانی برای احداث واحدهای آسیب دیده ۲ میلیارد ریال و برای تعمیر خانه‌ها نیز ۳۰۰ میلیون ریال است که مراحل تشکیل پرونده آسیب دیدگان و معرفی آنها به بانک‌های عامل در حال انجام است.

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس ادامه داد: میزان کمک بلاعوض به اهالی این روستا و دیگر روستاهای سیل‌زده شرق گلستان که باید در هیات وزیران تصویب شود، اعلام نشده است.

صابری گفت: در صورت ابلاغ افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، این تسهیلات شامل اهالی روستای عباس آباد گنبدکاووس هم خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار