مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: دادخواست های واصله ازسوی کارگران وکارفرمایان در8ماهه سال 1402به نسبت مشابه درسال قبل، 18 درصد کاهش یافته است.

اختلافات کارگری و کارفرمایی گلستان 18 درصد کاهش داشته است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حسینعلی خواجه مظفری  در جمع مدیران ستادی این اداره کل اظهار کرد: تعداد داخواستهای واصله در 8 ماهه اول سال 1401 ؛ 3 هزار 917 و آرای صادره 3 هزار و 452 بوده است اما تعداد داخواستهای واصله در 8 ماهه اول امسال 3هزار و 220 و آرای صادر شده 2 هزار و 907 می باشد که نسبت به سال گذشته، کاهش 18 درصدی را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: این موفقیت مهم از طریق اتخاذ تصمیمات و تمهیدات لازم وحضور مستمر در بنگاههای اقتصادی وبرگزاری جلسات هم اندیشی باتشکل های کارگری وکارفرمایی استان به دست آمده است.

وی افزود: بارعایت اصل دقت درمراجع حل اختلاف کار استان و باعنایت به آموزش های مستمر اعضای هیأتهای رسیدگی کننده به دعاوی کارگری و کارفرمایی و همچنین بررسی و رفع مشکلات درتسهیل و تسریع رسیدگی ها،میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در 8ماهه نخست سال 1402 نسبت به مشابه سال قبل با 8 روز کاهش ، از 43روز به 35روز تقلیل یافته است.

خواجه مظفری با اشاره به رویکرد اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مورد کاهش اختلافات کارگری وکارفرمایی، اظهار داشت: در این رابطه بیش از34درصد از پرونده های ورودی به مراجع حل اختلاف کار گلستان منجربه صلح شده و آرای سازشی صادرشده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های اجتماعی وزارت کار می باشد که بر اساس آن مکلف است با دریافت حق بیمه بیکاری ، مقرری ماهانه به کارگران مشمول قانون کار که به طور غیر ارادی بیکار و از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند، پرداخت کند.

وی تصریح کرد: بانظارت به موقع و پیگیری مشکلات کارگران وکارفرمایان استان گلستان درخصوص مدیریت برقراری بیمه بیکاری ، اداره کل گلستان بعنوان تنها اداره درسطح کشور می باشد که از ابتدای سال تاکنون در برقراری بیمه بیکاری ، سیر نزولی داشته است.

 خواجه مظفری در پایان یادآور شد: تعداد 280 هزار کارگر بیمه شده مشمول قانون کار در 43 هزار کارگاه مشمول قانون کار در استان گلستان مشغول به فعالیت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار