مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: حدود ۳ هزار تعاونی در گلستان وجود دارد که از این تعداد ۱۲ تعاونی «دانش بنیان» هستند و فعالیت‌شان روز به روز در حال گسترش است.

با کمبود نیروی کار در بخش‌های از کارهای سخت در استان مواجه هستیم

به گزارش گلستان 24، حسینعلی خواجه مظفری در نشست کارگروه اشتغال شهرستان کلاله اظهار کرد:نرخ بیکاری در استان  ۸.۲ درصد ااست و اگر همه با هم باشیم و جزیره‌ای عمل نکنیم، قادر به حل مشکل اشتغال هستیم. 

وی افزود: با کمبود نیروی کار در بخش‌های از کارهای سخت در استان مواجه هستیم و برخی حاضر نیستند پای این کارها بروند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: از هزار و ۸۵۹ اشتغال مورد رصد و بازرسی انجام شده از تهران، هزار و ۳۱۸ شغل ایحاد شده مورد تایید قرار گرفت و ۵۲۱ مورد نیاز به بررسی بیشتر دارد و اشتغال ۲۱ نفر نیز مورد تایید قرار نگرفت.

رسول شهرکی مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گلستان نیز در این نشست گفت: سال گذشته برای ۲۷ مورد درخواست در کلاله، ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد و امسال در حمایت از کسب و کارهای خُرد آمادگی داریم تا سقف ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد بستر شغل و تولید پرداخت کنیم.

فرماندار کلاله هم گفت: با ایجاد اشتغال برای ۸۲۴ نفر در پنج ماهه نخست امسال، ۵۸ درصد سهمیه اشتغال تعیین شده برای این شهرستان در سال ۱۴۰۱ تحقق یافته است.

فرهاد شیبک افزود: با وجود اقدامات انجام شده همچنان نرخ بیکاری در شهرستان کلاله ۱۲.۸ درصد است و باید تلاش‌ها بیشتر شود.

وی اظهارداشت: تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته به صورت کامل جذب شد و امسال نیز با ۵ میلیارد و ۵۰۰ ‌میلیون تومان اعتبار تعیین شده در مشاغل خُرد ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان و طرح‌های پشتیبان برای ایجاد اشتغال بیشتر، ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد.

در پایان نشست از ۲ شرکت تعاون برتر استانی از کلاله، به نام‌های شرکت «تعاونی گاوداران و گوسفندداران» با ۹۳۵ عضو و ۲۰ سال سابقه فعالیت و شرکت «تعاونی شایان بتن» تولیدکننده تیر برق، تراویس ریلی، جداول و بلوک‌های مفصلی با ۲۵ نفر اشتغالزایی تجلیل شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار