قائم مقام سازمان تعزیرات حکومتی:

قائم مقام سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پاشنه آشیل تمامی دولت‌ها و دغدغه‌ای که همواره داشتند معیشت مردم بوده است.

پاشنه آشیل تمامی دولت‌ها همواره معیشت مردم بوده است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عباس ذاقلی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه سرپرست جدید تعزیرات حکومتی استان گلستان اظهار کرد: اشتباهی که همواره وجود دارد این است که وقتی بی‌نظمی و عدم کنترل در بازار دیده می‌شود نوک پیکان اشارات به سمت تعزیرات حکومتی است و ما به عنوان حلقه آخر، مجازات را اعمال می‌کنیم و مابقی کارها را باید سایر دستگاه‌های معین انجام دهند.

وی شبه قضایی دانستن تعزیرات حکومتی را نوعی انحراف خواند و گفت: داشتن این رویکرد به سازمان باعث شده تا عقب‌ماندگی‌هایی را در این مجموعه تجربه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تعزیرات حکومتی در ابتدای تاسیس یک سازمان شبه‌قضایی بود، افزود: اکنون تعزیرات حکومتی به یک مرجع قضاوتی تمام عیار تبدیل شده است، مجموعه‌ای که می‌تواند جریمه کند، حکم تبدیل به حبس، ضبط و توقیف بدهد و ضابط عام و خاص داشته باشد که این رویکرد می‌تواند یک حسن باشد و از طرفی مخاطراتی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به تاثیر تعزیرات حکومتی در اقتصاد ادامه داد: پاشنه آشیل تمامی دولت‌ها و دغدغه‌ای که همواره داشتند معیشت مردم بوده است، وظیفه تعزیرات حکومتی نیز تنظیم‌گری بازار است صرف نظر از اقداماتی که حاصل می‌شود در اقتصاد کشور از جمله کاهش تورم، افزایش اشتغال، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رشد تولید و ... نقش تعزیرات حکومتی بارز است.

وی توضیح داد: اشتباهی که همواره وجود دارد این است که وقتی بی‌نظمی و عدم کنترل در بازار دیده می‌شود نوک پیکان اشارات به سمت تعزیرات حکومتی است و ما به عنوان حلقه آخر، مجازات را اعمال می‌کنیم و مابقی کارها را باید سایر دستگاه‌های معین انجام دهند.

وی از بازرسان خواست حتما گزارش‌هایی که به تعزیرات حکومتی ارائه می‌کنند مستدل باشد، گفت: برای طی شدن روال قانونی باید مستندات ارائه شود.

وی بیان کرد: متاسفانه سازمان تعزیرات حکومتی با وجود داشتن یک جایگاه ممتاز که بازوی اجرایی دولت است از جهت برخورداری پیش‌نیازهای اولیه محروم است و این جای تاسف دارد، بسیاری از ساختمان‌های اداری تعزیرات، استیجاری هستند، از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزاتی نیز باید حمایت از این مجموعه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در دوره جدید مدیریتی سازمان تعزیرات حکومتی تحولات خوبی افتاده است، گفت: از لحاظ ساختاری مشکلات عدیده‌ای وجود دارد در دوره جدید سعی شده تحولات اساسی صورت بگیرد تغییر و تحولات در سطح مدیریتی نیز ناشی از همین رویکرد تحولی است.

وی با قدردانی از تقی حسام مدیرکل پیشین تعزیرات حکومتی استان گلستان گفت: ایشان به خاطر کارنامه موفق عملکردی قرار است سکان هدایت استان قم را در این حوزه به دست بگیرند.

وی با آرزوی موفقیت برای رضا قشلاقی در مسئولیت جدید بر لزوم اجرای کیفی‌تر اقدامات در راستای احقاق حق بهتر تاکید کرد و چند توصیه به مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان گلستان داشت و گفت: خودتان را وقف سازمان کنید، برنامه‌محور باشید، عادل و امانتدار باشید تا به احسن وجه مسئولیتی که بر شما نهاده شده سربلند باشید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار